Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rose Versant trekking fietsen - Forum Wereldfietser

Rose Versant trekking fietsen

Ik ben nieuw In de wereldflitser kring. Ik hoor veel over Idworks,Santos, Koga, VSF, avaghon.maar niks over rose bikes.

Wat is er miss met volgende fietsen
1. http://www.rose.nl/bike/rose-black-wate ... _info_tabs

2. http://www.rose.nl/bike/rose-black-wate ... aid:689984

3. http://www.rose.nl/bike/rose-activa-pro ... aid:751429

Behalve de vereende voorvork van trekking varianten 1 en 2
Wat kleine opmerkingen als ik de 3 fietsen snel bekijk. Ik vind de achterbagagedragers en het voorspatbord hoog vallen, niet optimaal. Verder: of je gelukkig bent met de verende zadelpen wordt in de toekomst de vraag. Tot slot het standaard verhaal met of je lekker zit en trapt: (o.a.) crankstellen bij nieuwe fietsen wordt vaak geen rekening gehouden met beenlengte. Geleverde zadel moet je net geluk hebben dat hij lekker zit.
Dat zijn prima fietsen die makkelijk de concurrentie aankunnen met de heel veel duurdere IDworx en Santos fietsen van 4000+ euro. Voor dat verschil kan je heel veel repareren(wat waarschijnlijk niet nodig is) en verbeteren. Ow en als je ze in de winkel van rose besteld dan kan er nog een hoop vanaf en er bij. Want ook deze fietsen worden met de hand in Duitsland gemaakt.
Dat zijn zo te zien prachtige fietsen maar volgens mijn kan alleen die ermee gereisd heeft beoordelen of de frames geschikt zijn.
Ave Gone schreef:Dat zijn zo te zien prachtige fietsen maar volgens mijn kan alleen die ermee gereisd heeft beoordelen of de frames geschikt zijn.
Klopt.

En bovendien moet de fiets je natuurlijk goed passen, zowel wat zitpositie betreft als voor het soort fietstochten dat je wil maken.



Over het algemeen is de prijs-kwaliteitsverhouding van fietsen van Rose bijzonder goed. Ook kan je makkelijk voor andere onderdelen kiezen, dus bij de eerste genoemde fietsen kan je via 'stap voor stap configureren' (rechts op de pagina) ook kiezen voor een ongeveerde voorvork, een niet geveerde zadelpen, andere zadels, ...

Mogelijk is één van de redenen waarom je zo weinig over die fietsen hoort is dat de modellen bijna jaarlijks (soms behoorlijk fundamenteel) veranderen. Er zijn ook al jaren geweest dat Rose geen enkele fiets aanbood die naar mijn gevoel echt geschikt was als 'wereldfiets'. Maar de drie fietsen die je voorstelt zien er mij op het eerste zicht - zeker als je hier en daar wat andere onderdelen kiest - best wel aantrekkelijk uit. (Maar misschien spreken specialisten of ervaringsdeskundigen mij wel tegen.)

Renaat
Prima fietsen, zeker als je bedenkt dat de verende voorvork (gratis) vervangen wordt door Rose door een vaste. En alle andere dingen ook (in alle redelijkheid), dus je kunt doen wat je wilt.

De reden dat je er hier weinig over hoort zijn o.a.:
- voorliefde voor tractors
- voorliefde voor staal
- voorliefde voor veel aandacht in de winkel
- voorliefde voor duur
- voorliefde voor te duur
- voorliefde voor te dure winkels

Als je zelf weet welke fiets je wilt en hoe je er op wilt zitten dan kun je er hele goede en goedkope fietsen kopen. Als je langs gaat kan er veel meer dan op de website staat. Ze kunnen je ook heel goed helpen als je van te voren een afspraak maakt. En ze verstaan Nederlands.

Begin volgend jaar hebben ze vast weer uitverkoop, scheelt weer zo'n 25%.
En de algemene kritiek op de modellen:
- weet wat je wil en pas de fietsen daarop aan. Voorvork, zadelpen, standaard, spatborden, dragers, crankstel etc. Dit moet je echt doen want het is niet optimaal spul voor een wereldreis. Je koopt eigenlijk een custom fiets die je zelf door Rose moet laten customizen, moet je van houden (persoonlijk heb ik daar veel lol aan, andere mensen vinden het verschrikkelijk).
- De activia pro is sportief en keihard (en stabiel), moet je van houden. Voor zware mensen prima, voor lichte mensen wat teveel van het goede.
En hop, daar krijgt de gemiddelde forumbezoeker weer een digitaal stempeltje op z'n voorhoofd 8) . Hoe dan ook, Jaap heeft zeker een punt als het gaat om waar hij mee begint, namelijk: prima fietsen, maar let wel even op de specifieke afmontage. Daar kun je veel mee winnen.
Eigenlijk wat ik al zei :). Rose fietsen zijn prima en in de winkel kan je nog een hoop regelen! Paar keer op gefietst en ook mij ogen opgemaakt hoe een fiets ook geprijsd kan zijn. Rose kenmerkt zich echt door goede onderdelen. Mensen vergeten wel eens dat rose in Duitsland de grootste speler is en ook in Europa alles flink scherp zet. Je kan bij rose shimano onderdelen kopen tegen prijzen die fietsen handelaren als inkoop nog niet krijgen. Daarnaast zijn de marges op fietsen veel hoger in Nederland(plus / minus 30% weet ik van heel dicht bij het vuur). Daarom kan je in Duitsland prima fietsen tegen een hele leuke prijs kopen. Argumenten als slechte af-montage en frame kwaliteit gaan echt niet op, hoogstens de keuze, zoals die hysterische verstelbare stuurpen.

Mijn advies ga er vooral een dagje heen. je zal versteld staan!
De winkel is trouwens leuk om een keer te zien, een echte experience ervaring die op fietsengebied zijn gelijke niet kent. Altijd handig te combineren met de uitverkoopweek eind jan/begin feb (ook een hele experience).

En zoals eerder gezegd door meerdere mensen: zorg dat je zelf weet welke onderdelen je wilt; Rose maakt niet altijd de meest optimale keus, dat zul je zelf moeten doen. Ze zijn wel flexibel genoeg met je mee te denken, te wisselen/verkopen en te monteren.
Drie jaar geleden heb ik een Activa Pro III gekocht in de uitverkoop (1800 euro). En sindsdien al vele fietsvakanties er prettig gebruik van gemaakt. Onder andere Turkije, Albanië en twee maanden in Peru en Bolivia. Geen problemen met de fiets gehad. Wel heb ik er nu bredere banden onder zitten. De verende zadelpen zit er ook nog steeds op, maar dat hoeft voor mij eigenlijk niet.

Over de winkel en de service ben ik erg tevreden. Ze proberen je goed te helpen maar het kan natuurlijk nooit tippen aan een kleine meer gespecialiseerde winkel.

Over mijn vorige vakantiefiets, een op maat gemaakte avaghon, was ik net zo tevreden. Maar de service en aandacht van die leverancier (destijds Dynamo in Nijmegen) was toch wel beter en prettiger.

Mijn volgende fiets wordt er vast weer een van Rose, erg goede prijs/kwaliteitverhouding en de winkel ligt dicht genoeg bij Nijmegen.

Gerard
Heren,

Begin dit jaar heb ik ook een rose active pro carbon drive gekocht. Dit is tot op heden echt een geweldige fiets. Ik heb er nu 6000km mee gereden echt nog niets aan moeten doen buiten poetsen en de standaard olie wissel op de rohloff-naaf. De riemaandrijving, goed licht en geveerde zadelpen vind ik echt top.

Echter kijk ik ook met verstomming naar het prijsverschil tussen rose en die andere fietsgigant santos. Daarom was de keuze snel gemaakt. De winkel in bocholt is zoals eerder vermeld echt de moeite waard. Goede service ook in het nederlands.

Ps. ik heb de active pro III met rohloff-naaf, riemoverbrenging, magura remmen en speedlifter als stuurpen. Dit in functie van mijn ideale zithouding. Als je er een fiets koopt word je ter plaatse opgemeten, na afhaling heb ik echter niets aan de zitpositie moeten veranderen. Bij afhaling krijg je deskundige uitleg.

Mvg bjorn
Naar aanleiding van deze
http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... 23&t=24619
Heeft iemand negatieve ervaring met rose trekking bikes.
Persoonlijk
1. Ik neem beslissing gebaseerd op feiten, niet op gevoel.
2. Kwa service wil ik liever niet gekitteld worden /zoals een AH klant/ maar wel deskundig snel en efficiënt behandeld /Zoals Lidl, Rohloff, Pinion of Rose versnad klant/
miro schreef:Naar aanleiding van deze
http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... 23&t=24619
Heeft iemand negatieve ervaring met rose trekking bikes.
Persoonlijk
1. Ik neem beslissing gebaseerd op feiten, niet op gevoel.
2. Kwa service wil ik liever niet gekitteld worden /zoals een AH klant/ maar wel deskundig snel en efficiënt behandeld /Zoals Lidl, Rohloff, Pinion of Rose versnad klant/
En direct met vragen van vorige thread
Leo wat precies bedel je met “het aantal mensen dat je kan vertellen dat deze fiets echt lekker fietst op vakantie is erg gering.”
a. Biomechanisch gezien je ziet op 3 punten.- voeten, billen, handen. Man noem dat “bike fitting”
b. Onevenheden t worden niet geabsorbeerd door de frame – Please geen discussie over staal vs Al vs Tivs Mg vs carbon
c. Stuur gedrag word beperkt door de frame, voork en gedelijk door wielen.
Is er nog iets?
miro schreef:..wat precies bedel je met “het aantal mensen dat je kan vertellen dat deze fiets echt lekker fietst op vakantie is erg gering.”
Vaak moet je hetgeen ik schrijf letterlijk nemen. Deze zeker. Het aantal Roserijders dat ik heb gesproken is veel minder dan eentiende van het aantal Avaghonrijders dat ik heb gesproken. De roserijders beperken zich denk ik tot een handjevol.
Ave Gone schreef:.Vaak moet je hetgeen ik schrijf letterlijk nemen. Deze zeker. Het aantal Roserijders dat ik heb gesproken is veel minder dan eentiende van het aantal Avaghonrijders dat ik heb gesproken. De roserijders beperken zich denk ik tot een handjevol.
Bedankt voor de uitleg.
Ik steel dit confronterende vraag omdat in wielrenner wereld is wel bekend dat een rose racefiets van 3500..4000 euro .is even goed als een BMC fiets van 10 000euro
JaapG schreef:En de algemene kritiek op de modellen:
- weet wat je wil en pas de fietsen daarop aan. Voorvork, zadelpen, standaard, spatborden, dragers, crankstel etc. Dit moet je echt doen want het is niet optimaal spul voor een wereldreis. Je koopt eigenlijk een custom fiets die je zelf door Rose moet laten customizen, moet je van houden (persoonlijk heb ik daar veel lol aan, andere mensen vinden het verschrikkelijk).
Je moet inderdaad weten wat je wilt en ook bij de levering van de fiets nog weten wat je besteld had. Ik ken een stel (hoog opgeleid, hoog inkomen, man had ooit al een fiets bij Snel gekocht waarmee hij o.a de complete Tour d'Afrique gereden heeft) dat voor een maandenlange tocht door Europa nieuwe fietsen bij Rose besteld had: robuuste fietsen, wielmaat 26 inch en uiteraard herenframes. Hij krijgt de bestelde fiets, maar voor haar komt er een 28 inch damesframe uit de doos tevoorschijn. Toch wel even wat anders dan de bedoeling was :roll: . Om de een of andere reden (misschien te laat ontdekt, al kan ik me daar niet zoveel bij voorstellen; misschien resteerde er te weinig tijd om de fiets om te ruilen, al zou dat met zo'n confectiefiets uit Bocholt nu juist een stuk sneller moeten gaan dan met maatwerk uit Kiel-Windeweer, om maar eens een zijstraat te noemen :wink: ) hebben ze hier toch hun reis mee gemaakt.