Additionally, paste this code immediately after the opening tag: midden route Europa - Forum Wereldfietser

midden route Europa

Hallo

Ik ben me aan het voorbereiden op de nieuwe vakantie 2015, die ik samen met mijn zoon van 16 gaat maken.

We zijn van plan om van Dresden via de Elbe naar Praag te fietsen, dan de route midden Europa volgen naar Porec in Kroatië. We gaan met de trein naar Enschede dan met de regionale trein naar Dresden. Wij nemen tent mee dus onderweg kamperen.

In Porec ontmoeten we mijn vrouw en dochter, met z”n viertjes nog vakantie houden en dan met auto en caravan na huis.

Ik zou graag de plus en de min punten willen weten van deze route. Hoe zijn de campings? Makkelijk te vinden aan de route?

Bedankt Theo
:?:
Ik heb geen eigen ervaring met de route, maar mogelijk heb je aan de reacties en aanvullingen op het route boekje iets indien je deze nog niet zelf gevonden had:

http://www.cyclingeurope.nl/routes/midd ... acties.php
http://www.cyclingeurope.nl/routes/midd ... lingen.php

Wat sowieso opvalt is dat qua campings lijken het er iig niet al te veel te zijn langs de route, met relatief grote afstanden van camping tot camping. Indien je een indicatie hebt van de maand waarin je wilt reizen kunnen mensen welk de route eventueel wel gefietst hebben misschien aangeven hoe groot het risico is op geen plaats bij aankomst op een camping.

Overigens weet ik niet of jullie met GPS fietsen, of eventueel een smartphone meegaat. Indien ja, dan kun je er ook voor kiezen om vooraf alvast alle campings als locaties toe te voegen. Maakt het vinden van de camping langs een route een stuk gemakkelijker :).

Niet te lang geleden is er ook hier op het forum nog kort een topic geweest over deze route: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 12&t=23798

Misschien kun je daar ook nog wat extra info voor jezelf vinden.
Aannemend dat je de EV7 wilt volgen: wij hebben alleen het stuk gefietst van Dresden naar Decin net over de grens, een mooi stukje, en daarbij overnacht in Bad Schandau. Hier ligt de camping Ostrauer Mühle, waar we wel even naar hebben moeten vragen (middenin het dorp linksaf :D . De route loopt vanaf Dresen tot aan Praag overal langs het water, bijna zonder hoogtemeters. Als ik de ligging van de campings uit de database van Archie bekijk zou je onderweg geen problemen moeten ondervonden. Mocht je je toch onzeker vlelen dan kun je in Decin overstappen op de 15 en vervolgens de 211. Dan heb je om de 20 km een camping.
Oriënteer je tevoren wel even op de camping in Dresden, die is wat moeilijk te vinden.
Deze zomer heb ik een deel van de Limus route gefietst tot Regensburg van daar naar Praag en daarna de Elbe radweg tot Hamburg en via Bremen en Osnabruck weer naar huis.
Het stuk Dresden Praag heb ik dus gefietst in omgekeerde route ik vond dit stuk het mooiste van de Elbe veel fietspad of rustige wegen Campings zijn er best goed te vinden en bij bijna elke jachthaven of boot club kan je kamperen of voor weinig geld een kamer met ontbijt nemen.
Ik wist dit ook niet maar heb gemerkt dat er redelijk veel kano vaarders de Elbe afzakken deze kamperen ook en daar zijn de havens of roei clubs op ingericht.
Het deel tjechien is mooi maar de fietswegen zijn niet optimaal worden slecht onderhouden wel is het er erg goedkoop en je kan overal met de euro betalen hebben ze liever en ze geven vaak een heel goede wisselkoers.
veel fietsplezier
Klaas de Pelgrim
hoi iedereen

Bedankt voor de in breng ik krijg er zin in om te gaan fietsen

Gr Theo