Voor het eerst op dit forum. Maakte al vaker langere tochten. Gefietst in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en denk aan Australië (de route van Van Rijn lijkt me wel wat). Tot nog toe gereden op een tweedehands Koga WT. Wil wel eens iets anders. Ben nu bezig met het samenstellen van mijn ideale fiets (voor zover passend binnen het budget). Twijfel sterk over een Rohloff. Misschien. Maar mijn portemonnee roept dan heel hard ‘au’. Dus mogelijk wordt het weer een ‘gewone’ derailleur. Heb rondgekeken bij Snel. Ken de Koga Worldtraveller al. Die valt waarschijnlijk af omdat ik daar allerlei ongewenste toeters en bellen koop. Plus een belachelijk lelijke kleur en het onvermogen van Koga om de fiets te leveren in een door de klant gewenste kleur. (De klant is toch koning? Tja). Ga binnenkort langs bij Vittorio. En ben nu bezig met het samenstellen van een Santos Travelmaster 26 inch. Dat lijken me in ieder geval de vier merken die in aanmerking komen. Of mis ik er eentje? Beschikbare budget: grofweg tussen 1600 en 1900 euro. Bij Santos kan ik – onder meer – kiezen voor de achterderailleur XT ‘rapid rise’ en ‘geen rapid rise’. Dat zegt me dus helemaal niets. Wat is ‘rapid rise’ en wat is het verschil tussen wel en niet? Denk ook aan een Son. Hoe zit het met andere naafdynamo’s? Is de Son werkelijk zo heel veel beter? Wie zou een goede tweede kunnen zijn? Ik zou de naafdynamo vooral willen gebruiken voor het opladen van batterijen. Wie heeft daar ervaring mee?
(O ja, wat die kleur betreft: Iedere kleur is natuurlijk mooi, zolang het maar rood is. Toch?)
(O ja, wat die kleur betreft: Iedere kleur is natuurlijk mooi, zolang het maar rood is. Toch?)