Beste wereldfietsers,
Momenteel zijn we bezig met de voorbereidingen van een trip voor dit jaar. Onze plannen zijn om zeven weken te gaan fietsen in het zuiden van Afrika in de periode van de tweede week september t/m eind oktober. (Totaal ongeveer 6 - 7 weken.)
Het plan is nu als volgt:
Mijn vragen zijn:
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en meningen hierover. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Allard
Momenteel zijn we bezig met de voorbereidingen van een trip voor dit jaar. Onze plannen zijn om zeven weken te gaan fietsen in het zuiden van Afrika in de periode van de tweede week september t/m eind oktober. (Totaal ongeveer 6 - 7 weken.)
Het plan is nu als volgt:
- Vliegen naar de luchthaven Victoria Falls in Zimbabwe.
- Een dag of twee rondom de watervallen zelf fietsen.
- Trein van Victoria Falls naar Bulawayo (Zimbabwe). We hebben wat beperkt de tijd, vandaar de trein.
- Van Bulawayo fietsend naar een national park nabij het drielandenpunt van Botswana, Zimbabwe en Zuid Afrika. (Al dan niet via Francistown.)
- Bij dat national park een driedaagse fietstocht door het park rijden.
- Vanaf het national park doorfietsen tot de route Spine of the Dragon en die volgen tot Kaapstad. Van deze route heb ik al het routeboek in huis. Omdat dit een lang traject is zullen we hier één of meerdere stukken met de trein moeten doen om het tracé op tijd af te kunnen leggen.
Mijn vragen zijn:
- Wat vinden jullie van de route? (Ook gezien de periode van 6-7 weken.)
- Is dit een verstandige keus of wellicht onverantwoord?
- Met het begin- en eindpunt in het achterhoofd, welke alternatieve routes zijn volgens jullie leuker?
- Van Bulawayo tot de grensstreek rijden we over een drukke (?) weg, waarvan is al heb gevonden dat anderen die weg hebben gefietst. Zouden jullie deze weg fietsen?
- Het deel dat door Lesotho gaat kreeg ik nogal wisselende reacties op, "of ik wel weet waar ik aan begin?" Wat denken jullie ervan?
- Wat moet ik verwachten van de dienstregeling van de treinen in Zuid Afrika?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en meningen hierover. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Allard