Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Negatieve/"zure" berichten op dit Forum verminderen. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Negatieve/"zure" berichten op dit Forum verminderen.

Ave Gone schreef: Wat ik minder vind:
* Het beantwoorden van niet gestelde vragen zonder eerst een bijdrage te leveren voor de vragensteller. ...
* Het niet staven van adviezen, meningen en reacties met feiten, ervaringen, voorbeelden, berekeningen of logica.
* Blunderen in heel eenvoudige logica, rekenkunst of statistiek en dan klagen als je er over wilt discussieren.
* Het zich niet verplaatsen in de vragensteller maar alleen hun eigen sitatie als referentie kunnen nemen waarmee de vragensteller niet geholpen is. ...
* Shooting the Messenger (http://nl.wikipedia.org/wiki/Shooting_the_messenger): "het uithalen naar de (onschuldige) brenger van slecht nieuws".

...
Helemaal met eens.
Ave Gone schreef: * Het niet staven van adviezen, meningen en reacties met feiten, ervaringen, voorbeelden, berekeningen of logica.
* Blunderen in heel eenvoudige logica, rekenkunst of statistiek en dan klagen als je er over wilt discussieren.
En wat mij dan ook opvalt is dat mensen die kritisch reageren op zo'n gedrag vaak verweten worden de oorzaak te zijn van 'verzuring'. Alsof het niet erg is een zinloze, slecht onderbouwde, ... mening te geven maar wel verschrikkelijk zich kritisch over iemands mening uit te laten.
De visie dat 'elke mening waardevol' (of nog erger, elke mening evenwaardig) is en de daaruit sprekende visie dat er geen feiten bestaan is tegenwoordig erg populair maar daarom niet minder absurd.
math schreef: Ik denk daarom dat lezers met een hoge zuur-gevoeligheid wat selectiever moeten zappen, in plaats van te vragen om de gemiddelde zuurgraad te verlagen.
En wat minder lange tenen zou voor sommige mensen ook niet slecht zijn. Zo is o.a. stevige kritiek om iemands visie niet hetzelfde als een aanval op de persoon.
Zure bommen :lol:
Een internetforum is net als een verjaardagsfeest...er is altijd wel iemand die zit te schreeuwen en als een kip zonder kop zit te kakelen. Op een verjaardagsfeest ga je daar niet naast zitten....hetzelfde geldt voor een forum..... :roll:
Digitaal kan het ook http://www.wereldfietser.nl/phpbb/ucp.p ... &mode=foes Dan zie je "Dit bericht is geschreven door ....., maar deze gebruiker staat op uw vijandenlijst. " :wink: Nadeel is wel dat je moet inloggen om de zeur&zuurpruimen niet te horen.
nobbiomatic schreef:Een internetforum is net als een verjaardagsfeest...er is altijd wel iemand die zit te schreeuwen en als een kip zonder kop zit te kakelen. Op een verjaardagsfeest ga je daar niet naast zitten....hetzelfde geldt voor een forum..... :roll:
En als er teveel kakelende kippen zijn dan ga je er gewoon niet naar toe :wink:
Ik vermoed dat het Anja gaat om de toon en niet om de boodschap. Opbouwende kritiek kan bijna nooit verkeerd zijn.
Zullen we er een slotje op doen? Marco verwoordt precies wat ik bedoel.

iedereen een fijn weekend.
Groet, Anja
Michael W schreef:En als er teveel kakelende kippen zijn dan ga je er gewoon niet naar toe :wink:
Die keuze heb je, maar dankzij Google komen nieuwe lezers hier wel terecht en als daar dan een overvloed aan onjuiste informatie in staat, dan is dat geen goede zaak. Om nu te voorkomen dat Google voor leken de nieuwe 'waarheid' wordt, kan ik me voorstellen dat velen sterk de behoefte voelen om foutieve of onvolledige info te corrigeren, wat niet zelden leidt tot weer een foutieve, onvolledige, nieuwe Google-waarheid...
Google kent tien waarheden https://www.google.com/intl/nl_nl/about ... hilosophy/ Zo kan de waarheid een waarheid zijn maar ook onwaar in relatie tot een andere waarheid. :roll:
De geschiedenis herhaald zich, maar dat wisten we allemaal al:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 20&t=22499

Ook nu blijkt weer dat er bij een aantal mensen weinig begrip is voor iemand die zorgen uit over de huidige kwaliteit van het forum.
multiwgb schreef:Wat een gezever. Het mooie van een Forum het regelt zichzelf. Haal eruit of breng in wat je nodig hebt.
Het was ooit een voor mij leerzaam forum, maar het aantal mensen wat mij wat leerde, schrijft niet of nauwelijks nog.
Het is niet iets wat ik de moderatoren verwijt, maar wel een deel van de huidige generatie deelnemers.
En daarmee heeft dit forum voor mij zijn functie verloren.
En dat nog afgezien van krompraat als deze:
Marko schreef:... een winkelcentrum vol beebieboemers. [...] Om daar nou de pliessie op af te sturen me ...
Dat wil dus ook zeggen dat ik vandaag *) mijn lidmaatschap van de vereniging De Wereldfietser opzeg. Ik ben ooit lid geworden omdat vond dat ik een financiële bijdrage moest leveren aan een vereniging die zo'n forum onderhield. Nu de argumentatie is weggevallen, zie ik ook niet meer in waarom ik nog lid van de vereniging zou blijven.

Overigens zal deze laatste mededeling ook wel niet mogen.
kenben schreef: Wat ik niet snap waarom mensen zo nodig moeten melden dat ze niet meer op het forum actief zullen zijn.. of gaan ze er vanuit dat hun bijdrage in afgelopen onmisbaar en van onschatbare waarde is geweest en dat zonder hun hel en verdoemenis over het forum zal verspreiden.
Ik verander mijn forumnaam niet om aan te geven dat ik niet maar actief zal zijn:
Slaapt schreef:
Ave Gone schreef:
om vervolgens gewoon door te gaan.
Ook gebruik ik geen drogreden om door te gaan:
Wim schreef:Maar het is ook wel eens lastig, want er wordt ook wel onjuiste informatie verstrekt.
Ik volg dan ook dit advies:
Michael W schreef:En als er teveel kakelende kippen zijn dan ga je er gewoon niet naar toe :wink:
Ik heb alleen mijn onderschrift gewijzigd.

*) Zal even duren, want met alleen naam en adres kun je je lidmaatschap niet opzeggen. Ze hebben daar een NUMMER voor nodig. (ambtenaren?)

Peter