Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Help! Een grote randonneur gezocht... - Forum Wereldfietser

Help! Een grote randonneur gezocht...

mensen... Ik zit een beetje in zak en as.... Het lijkt alsof de grote man vergeten wordt....

Ik zoek een grote randonneur met racestuur van minimale frame 63cm traditioneel gemeten...
Ik ben een flinke kerel van 100kg en ik wil niet in de costum build wereld belanden...
Ik weet dat surly het een en ander aanbied maar die leveren pas midden 2015...

Mijn budget is rond de 1600,-€...

Wie heeft er tips..
Mag ook een kaal frame zijn hoor...
Jan Janssen Millennium H64 kost standaard 1475. Moet alleen ander stuurtje op, dan. En is een aardige man.
http://www.fahrradmanufaktur.de/katalog ... uct_id=685
Met je budget heb je nog genoeg over om een aantal onderdelen om te ruilen.
Ik heb afgelopen week een Surly Cross Check bij singlespeed.nl besteld. Die komt sinds dit jaar in 64cm, zie surly website voor geometrie. Levertijdindicatie is nog voor kerst.

Zij leveren ook de Long Haul Trucker in 64cm, net als een aantal andere zaken overigens. Lijkt mij niet dat die pas midden 2015 beschikbaar zijn?
Ik heb een lht 62 cm in bestelling, voorlopig is mij gemeld dat het midden februari zou worden (enkel frameset), maar dat is inmiddels ook al 2 weken geleden, dus ik kan me voorstellen dat voor nieuwe bestellingen het nog wat langer duurt.
beste naamgenoot,
ik ken je 'probleem'. toch zijn er wat mogelijkheden, zoals de Snel Safari (ik heb er één gehad: prima fiets) (wel vreemd dat je voor heel grote maten moet bijbetalen voor een buis extra.. Ja, het is extra materiaal, maar jij kunt er niks aan doen dat je wat langer bent!), de randonneurs van Vittorio (ik heb een soort cyclosportive racefiets van 68 cm en da's echt een heel fijne fiets) en de grote maten van diverse andere merken.
ik zou voor staal kiezen. aluminium vind ik een koud (kil), hard en breekbaar materiaal. staal rijdt m.i. het lekkerst.'
tip 1: denk vooral eens na over langere cranks. ik rij al jaren met 180 mm cranks op al mijn fietsen (ook op Azor Highlander stadsfiets van 67 cm hoog) en da's voor je benen, bekken en onderrug echt een zegen! met je lange benen hoor je ook een groter rondje te maken. cranks van 175 mm zijn gangbaar op mtb's en passen prima op groot normaal frame.
tip 2: kies voor niet te zware verzetten. ik snap niet wat mensen met een buitenblad van 44 tanden of meer moeten op een fiets met bagage. Ja, bergaf, maar verder heb je daar m.i. niks aan. kies voor voldoende en voldoende lichte verzetten.
wielen blijven tegenwoordig aardig heel. als je de boel echt zwaar gaat belasten kun je een achterwiel met 40 spaken kiezen of voor beide wielen voor tandemwielen met 48 spaken kiezen (bijvoorbeeld van Vittorio)
kies voldoende dikke banden: 40 mm en meer geeft je meer luchtkamer (en minder snel stootlek) en grotere diameter (en dat rolt lekkerder).

veel plezier!! groet, hoogframe
Ik heb geloof ik wat u zoekt. Echter geen koersstuur. Het merk is 'Trek' Randoneur

meer weten? 016 500232

0468 117394