Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 3 december 2014. - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 3 december 2014.

Rondje Amsterdam, 3 december 2014.

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Denk aan je verlichting en opvallende kleding en overweeg het dragen van een helm.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.
Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam. http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =9&t=23584

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 3 december, 7 januari, 4 februari, 4 maart, 1 april en 6 mei.

Wereldfietsers,

Woensdag 3 december is de dag
dat je een Rondje Amsterdam fietsen mag.
Al weer het laatste Rondje van het jaar
dus hopelijk treffen we elkaar.
Om 19.00 uur bij de Berlagebrug
en rond 22.00 uur daar weer terug.
Daarbij trakteert Koert voor elk
op banket en warme chocolademelk.
Desgewenst koffie of thee.
Aarzel dus niet en fiets gezellig mee.

Sint

Het thema voor dit Rondje Amsterdam in deze donkere tijd zou 'Licht' kunnen zijn.
Laten we er wat bijzonders van maken.

Mijn voorstel voor het Rondje Amsterdam van 3 december is te beginnen met het grootste deel van de Water Colors route van het Amsterdam Light Festival.
- Berlagebrug
- Weesperzijde
- Blauwbrug
- Heerengracht
- Droogbak
- Stationsplein
- Oosterdokskade
Zie ook: http://www.amsterdamlightfestival.com/p ... lluminade/

Vervolgens lijkt het me leuk wanneer we via de Piet Heinkade, het Java-eiland, Zeeburg en Zeeburgereiland, over de Schellingwouderbrug of de Oranjesluizen naar Amsterdam Noord oversteken. Via de idyllische Schellingwouderdijk en Nieuwendammerdijk zoeken we de pont naar het CS weer op. Bij Café het Sluisje aan de Nieuwedammerdijk zouden we dan gezellig wat kunnen drinken.

Niet een heel groot Rondje Amsterdam dus maar wel bijzonder mooi. Zorg dat je op tijd bent bij vertrek. Wanneer we over de grachten rijden, let dan niet alleen op de Illuminade maar ook extra op elkaar en het overige verkeer. Kleed je warm aan want het wordt een fris avondje.

Tot woensdag dus.

Ha Koert,

Het wordt een kouwe klus vanavond. Ik verheug me nu al op de warme thee o.i.d.
Leuk idee trouwens, een stukje lichttour door de binnenstad.

Loes
Het was een gezellig, en lekker fietstochtje.
Bij deze promoot ik café Het Sluisje op de Nieuwendammerdijk en wel vanwege de huisgemaakte appeltaart!
Oh, en het was niet eens zo heel erg vreselijk enorm koud. Eén kledinglaagje kon onderweg uit. Het was gewoon enorm koud ;-)
Loes