Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mijn idee/maar wat vinden juli - Forum Wereldfietser

mijn idee/maar wat vinden juli

ik wil toch weer vaker gaan fietsen en volgend jaar rondje nederland rijden maar daaraan voor wel ff flink trainen,maar ik wou graag mijn stuur van mijn fiets aanpassen ik wil er een recht stuur op doen of niet doen en hoe kan ik die aanpassen ik wil er graag een gps op hebben dit is mijn fiets nu
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSFSXJWN-D.jpg
gr marcel
Indien een recht stuur je voorkeur heeft moet dat in principe geen probleem zijn. Vergeet enkel de barends niet. Gedurende korte tijd met een recht stuur rijden, geen probleem. Maar meerdere uren wordt erg oncomfortabel.

GPS plaatsen op een recht stuur is geen probleem.
Je kan gemakkelijk een recht stuur monteren op de fiets die je nu hebt. Een recht stuur en het stuur dat je hebt hebben dezelfde diameter dus alles past er gewoon op.

Je zithouding zal wel veranderen, tov waar nu je handen staan als je remt, gaan ze ongeveer 10 cm naar voor. (schatting) Dat wil zeggen dat je verder voorover zal liggen en wat meer druk op je polsen mag verwachten. Om die reden zijn barends aan te raden omdat je zo meerdere posities hebt.

Hou je van platliggen, dan is een ligstuurtje op een rechtstuur ook handig. GPS monteer ik op de stuurpen, die geeft meer steun dan een stuur en dan zit het ding nergens in de weg.
marcel22 schreef: ik wou graag mijn stuur van mijn fiets aanpassen ik wil er een recht stuur op doen of niet doen
Misschien is het handig als we weten hoe je nu je stuur vasthoudt (wanneer/hoeveel procent van de tijd op welke plek) en hoe je het zou willen, wat je overwegingen zijn om wel of niet een ander stuur te nemen. Dat adviseert makkelijker.

Carl
Een recht stuur of een recht stuur, dat is nogal een verschil. 3º of 5º buiging is feitelijk niet recht, maar voor je polsen voelt het als een bezemsteel. Met een backsweep van 12º kun je je polsen sparen, maar ook 15º zit niet verkeerd bij lange tochten.
Monteer bar ends, je zult er 80- 90% van de tijd gebruik van maken.
Een recht stuur kan zoals hierboven al aangeven altijd alleen kies dan niet voor een recht, recht stuur.

Ik had er zelf eentje op de MTB en heb deze afgelopen weekend omgewisseld voor een on-one OG met 25gr. bend dit omdat ik erg veel last had van mijn polsen/ vingers tijdens het fietsen. Op dit stuur heb ik Ergon GC1 handgrepen geplaatst en meteen geen last meer van de polsen/ handen.

Verder heb ik omdat ik meerdere handgrepen wilde er een Cinelli Spinaci Bar Extensions op geplaatst wat in mijn ogen perfect werkt.

Als verschil met het rechte stuur wat ik had merk ik nu dat ik veel veel fiets met de handen op de handvaten - iets wat ik voorheen nauwelijks deed en tegen de wind lekker op mijn stuur lig.

Afbeelding

Afbeelding
maar kan je dan wel je gps op een redelijk plekje geven op je stuur
gr

carl
Misschien is het handig als we weten hoe je nu je stuur vasthoudt
ik hou beneden vast als ik tempo wil maken,maar op rechte stukken steun ik daarop en ook op de rechte stukken hou ik hem aan de zijkand vast en boven.maar ik zin mijn te bedenken om de gps aan de zijkand te plaatsen ik ga vandaag eens vragen wat het beste kan
Veel GPS-en worden tegenwoordig bevestigd op de stuurpen. Geen ruimte op het stuur nodig, in dat geval.
maar die stuurpen ziet er anders uit bij mijn daar zit die hendel waarmee je je stuur mee vast zit
gr
http://www.ronbruil.nl/rih.html
bekijk dat foto filmpje dan kan je het goed zien
Ik snap het, je hebt een ingewikkeld stuur:). Maar je kunt diverse bevestigingsmethoden voor een GPS vinden hoor: https://www.google.nl/search?q=bar+orga ... B351%3B355

Om maar wat te noemen.