Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano MT90 - fiets-/wandelschoen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Shimano MT90 - fiets-/wandelschoen

Volgend jaar (2007) verdwijnt de SH-MT90. Dus wie weet komt hij hier of daar in de aanbeiding. Zoals het er nu uitziet, zal Shimano niet met een vervanger op de markt komen.

Hoi Eric,

Weet je toevallig wat de reden is dat Shimano de MT90 uit het assortiment haalt? Te weinig verkocht of toch niet helemaal praktisch?

Heb deze zomer met m'n 'gewone' spd-schoenen gefietst en gelopen, maar die bleken toch niet meer zo heel erg waterdicht... :?

Bedankt voor de tip, jij hebt ze niet in je assortiment toch?

Gudrun

Hoi Gudrun,

de reden is dat de hoge fiets-loopschoenen (dus ook de SHMT50) niet goed verkopen.
Ik heb slechts twee maten in mijn winkel van de SHMT90. Waarom? Omdat ik altijd van alles uittest en dus ook deze -dure- schoenen. Ik vond ze niet lekker lopen, dus heb ik ze niet in mijn assortiment opgenomen. Dat kan aan mijn rare voeten liggen, maar voor zo'n bedrag mag je wel verwachten dat ze lekker lopen.

En ik raad vaak waterdichte sokken aan. Dat is een goede manier om je SPD-schoenen waterdicht te maken. Ook als je kampeert op een drassige zomerweide in Friesland :lol:
Hoi,

Ik heb vorig jaar deze schoen gekocht en mijn ervaringen zijn eigenlijk best wel goed. Ze zijn waterdicht (zolang het water van onderen komt). Water van boven, zoals bij regenbuien meestal het geval is, loopt via je been gewoon naar binnen en (omdat ze waterdicht zijn) komt dat er dus niet meer uit. Ik heb ze vorig jaar voor de Alpen-per-MTB tocht gekocht en er ook redelijk wat mee gelopen. Op de vlakke weg lopen ze inderdaad niet zo fijn, omdat de zool nogal stug is. Op meer ongelijke ondergrond vind ik ze best wel goed. Overigens zijn die twee (lopen en fietsen) m.i. ook zeer moeilijk te combineren. Om de schoenen ook van boven waterdicht te maken heb ik sinds kort een oplossing. Knip van een paar (gele) huidhoudhandschoenen de vingers af (die gooi je weg of gebruik ze om bolletjes te slikken) en hetgeen je overhoudt trek je over je schoen en je enkel.

Naast het MTB-werk gebruik ik de schoenen ook voor woon-werk verkeer in combinatie met duo-pedalen. Ook dat gaat goed nadat ik de duo-pedalen met een vijl heb bijgewerkt.

Marc

Is er inmiddels al meer ervaring met de MT 90?
WIm

Ja hoor, ik heb ze ook een paar maanden in gebruik.
Bevallen op zich goed, mooi compromis voor wie geen extra schoenen mee wil nemen.
Lopen op harde ondergrond gaat prima, maar natuurlijk niet zo goed als goede wandelschoenen.
De waterdichtheid is prima te noemen maar in de zomer zal het gore-tex de schoenen wel wat zweterig maken vrees ik.
Het vetersysteem werkt goed en de spanning van de veter word heel gelijkmatig over de schoen verdeeld.
In de zomer gebruik ik liever beter ademende schoenen maar voor de later herfst/winter/vroege voorjaar zijn ze prima geschikt!

Ik gebruik de schoenen zelf icm Crankbrothers Candy SL pedalen, klikpedalen met een kleine kooi.

Kan iemand mij vertellen of deze schoen (MT 90) ook op Shimano
PD M 323 past. Wat ik ook probeer ze passen niet. Het lijkt wel of de zool in de weg zit.

Tip indien de schoenen aan de smalle kant zijn voor mensen met brede voeten. Meerdere malen goed invetten en de schoenen worden zeer soepel.

Over de zool ben ik minder te spreken. Deze is duidelijk niet slijtvast. Bovendien laten de schroefjes er snel los. Goed op letten dus.