Iponel schreef: Wildkampeerplekje aan het water waar anders moeilijk te geraken valt, flesje openen tijdens het koken aan de waterkant en genieten van de kabbelende watermuziek na een dag van inspanning in het groen,... Wat een droom.
Volgens mij kunnen wij samen heel goed dit topic met mooie dromen vullen.
Wat ook fijn aan dromen is: the longer the waiting, the sweeter the kiss.
Iponel schreef: Zou het niet mogelijk zijn om met 2 achtertassen en daar bovenop de packraft toe te komen?
Ligt denk ik aan de grootte en 't gewicht van de packraft. Meestal ligt de tent op de drager, als je geen grote tent hebt zou die misschien samen met de packraft in één drybag kunnen? Dan heb je alleen nog een rugzak voor peddel, zwemvest en waterdichte kleding nodig.
Als vervolgens de boot opgepompt ligt te wachten en je gekleed in packraft uitrusting erin wilt springen hoef je alleen nog maar de lege rugzak bij 't tentje in de drybag te proppen. Die leg je dan als zitje onder je kont en de twee tassen bovenop de fiets. Zoiets?
Moet je misschien wel waterdichte fietstassen hebben of alleen door slootjes peddelen.
Iponel schreef:Zouden 4 tassen en fiets nog wel op de raft passen?
Denk zelf alleen op een grote packraft. Een fiets vraagt veel ruimte, drybags kun je in 't frame/voorvork/wielen schuiven maar fietstassen zijn wel erg groot en stijf. Daarbij lijkt 't me ook niet goed om al het gewicht voorop te leggen, vier fietstassen plus een zware fiets wegen samen veel. Maar zeker weten doe ik niet.
Wat dat betreft is, zoals Lennart al zei, een licht klein vouwfietsje geen slecht idee. Maar een vouwfiets met 4 tassen en packraft zou wel eens problematisch worden?
Maar als je alleen met mooi weer op rustig water peddelt heb je helemaal geen waterdichte kleding nodig, dan volstaat een shirtje, korte broek en blote voeten prima. Maar dan heb je wel weer een tas aan een touwtje nodig om je biertjes koel te houden.
Waar ik meestal fiets zijn zijtassen onhandig en soms ronduit gevaarlijk, ik moet het toch met bikepacking doen. Ook zijn de zweedse fjällen berucht om het wispelturige weer, is er ruig vaarwater, onherbergzaam en ik ben meestal solo dus voor de veiligheid zit je toch met meer bagage. En een vouwfiets zou gelijk in de modder vastzitten of anders breekt ie wel over rotspaden in tweeën dus die dikke fatbike moet ook mee. Dus heb nog wel enige twijfels of het allemaal zal lukken.
Nee, Belgie is zo gek nog niet. De Ourthe schijnt bv heel mooi te zijn, is dat zo?
Zijn er misschien adressen zijn waar verhuurde packrafts de verkoop ingaan? Dat zou wel mooi zijn.