Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spotted Cat - Forum Wereldfietser

Spotted Cat

Op zoek naar een paar goede winterbanden in de grootte 622/50, overweeg ik de Spotted Cat van Vredestein. Kan iemand mij vertellen hoe deze fietsen op asfalt?

Het zoekproces had de volgende criteria: gezien de goede ervaringen met de XR (blokprofiel) een gelijkwaardig alternatief gezocht. Gewicht is niet zo belangrijk, aangezien het een fiets voor afstanden tot 50 km is.

Op mijn andere winterfiets (kettingkast, goed licht, rechtopzit, spatborden) komen Conti Winterbanden II. Deze zijn niet in de maat 50 mm breed of meer te verkrijgen.

Op mijn mooi weer winterfiets (zonder kettingkast, sportieve zit, met spatborden, kwestbare verlichting) haal ik de Supreme af en vervang deze door de big apple 50mm
Patria Dublin schreef:Op zoek naar een paar goede winterbanden in de grootte 622/50, overweeg ik de Spotted Cat van Vredestein. Kan iemand mij vertellen hoe deze fietsen op asfalt?
Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik er van uit ga dat een fabrikant nooit onnodig negatief zal zijn over haar producten, dan lijkt het me geen geschikt winterband. Ik vind je echter niet erg duidelijk over de omstandigheden waarin je de band denkt te gebruiken. (Enkel asfalt, droog of nat, ...)
Vredenstein schrijft zelf dat het een band is voor droge omstandigheden en in het bijzonder voor een harde ondergrond met losse bovenlaag.
Dank je voor de snelle reactie. De spotted cat is een vervanging voor de big apple 60 mm. Aangezien ik 50 mm zoek, met een beetje grof profiel, is de kat een optie. Perfect Trek is een andere optie, maar niet in 50mm breedte. Kortom, ik zoek niet de perfecte band, maar een redelijke optie (optisch) die niet te zwaar rijdt, voor een fiets die hoofdzakelijk in het natte jaargetijde wordt gebruikt. De hele winter door, losse sneeuwbovengrond als we een goede winter krijgen, hoofdzakelijk asfalt, soms harde ondergrond met wat steentjes. Dus volgens de fabrikant zou het kunnen. Wat ze over het algemeen niet beschrijven zijn de eigenschappen bij lage temperaturen. De supreme vind ik bijvoorbeeld zeer oncomfortabel, hard in de winter. En aangezien ik graag lekker in de bocht lig, merk ik dat de band wegglijdt.
Als goedkoop alternatief zou je van Vredestein de Desert Wolf kunnen proberen. Prijstechnisch lager segment (15 euro). Maar naar mijn idee goed genoeg. op verharde wegen rijd ik er 23-26 km/uur mee. onverhard natuurlijk niet zo snel. grip is voldoende, maar als je echt door blubber gaat begint de band toch wel snel te glijden. Boerenwegen (onverhard, aangereden puin, met losse stenen) zijn zeer goed te doen. de band rijdt dan lekker comfortabel en geeft een zeker gevoel. Door het losse zand gaat ook met voldoende grip, maar dan moet je wel redelijk veel lucht eruitlaten, dat als je weer verhard gaat rijden je moet moet bijpompen. Of het rubber geschikt is voor de winter weet ik niet. Heb ze er nu 3000 km opzitten en nog geen slijtage kunnen waarnemen.
Inderdaad een mooi alternatief. Ga maandag bij de fietsenboer bestellen. tnx.