Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgids Guatemala - Forum Wereldfietser

Reisgids Guatemala

Hoi Fietsers,

Iemand de laatste tijd nog in Guatemala geweest? Welke reisgids kun je aanraden die ook geschikt is voor avontuurlijke fietsers? Toch weer de LP of mag het ook wat anders zijn?
Ben benieuwd.

Marco
Een Engelstalige LP gids was in mijn geval goed genoeg. Daarnaast heb ik een kaart gebruikt van International Travel Maps, beide in dat land gekocht. De kaart is geschikt voor avontuurlijk reizen. Maar het land zelf is minder gericht op fietsers. Er wordt te hard gereden op smalle wegen, veel steile bergen in het westen en jungle in het oosten. Onverharde wegen zijn in het regenseizoen niet betrouwbaar en soms onveilig. Offroad fietsen is beter in februari. Dit is ongeveer wat je kunt verwachten als je in regenseizoen gaat: http://tinyurl.com/ojpsny2

Guatemala is mooi, veel plezier als je gaat!
The rough guide kan ook een mooi alternatief zijn voor de LP!
Reise-knowhow heeft een mooie kaart vaan Guatemala...schaal 1 op 500,000
Niet "de laatste tijd", want tien jaar geleden, maar toen vond ik Footprint beduidend beter dan LP, want meer beschrijvingen van plekken buiten de gebaande paden. Rough Guide was een goede tweede.

Prachtig land, maar inderdaad geregeld zeer pittige hellingen (>>10%).

Een paar fotootjes.
Hoi Marco,

Een reisgids WereldWijzer Guatamale heb ik wel voor je. Als reisgids voor de fietser heb je er helemaal niks aan maar misschien leuk om eens door te bladeren op een regenachtige zondagmiddag.

Henk
in zijn algemeenheid zijn de gidsen van footprint over zuid en midden amerika een klasse beter dan die van lp en in iets mindere mate ook van the rough guide.....de huidige footprint gids voor guatemala is een kopie van wat er in de gids staat voor midden amerika staat(180 paginas)....de rough guide biedt 200 paginas meer...
Ik heb de LP als digitale boek eens gedownload. Wauw, daar heb je als fietser verschrikkelijk weinig aan. De Footprint ook maar eens downloaden.
@Henk, dank je wel voor je aanbod. Als ik in de buurt van Zoetermeer ben fiets ik ik ben je langs.
Als fietser heb je eigenlijk aan geen enkele reisgids iets.. ;)

Het is alleen handig als je in de 'bekende' dorpen/steden bent en soms de info over de nationale parken.

Veel plezier en jammer dat we elkaar missen!
helemaal mee eens. iedereen keer zeul ik die zooi weer mee en iedere keer denk ik; WAAROM :evil:
ga het nu eens met een digiboek proberen. Als ik er niets aan heb kost het in ieder geval geen gewicht.

We zetten wel ergens langs de kant van de weg een joude fles cola voor jullie neer:)