Is het niet zo, voor het verbranden van eiwitten moet er langdurig een behoorlijke inspanning zijn daar kom je normaal gezien niet. Er worden toch eerst signalen aan je lichaan gegeven dat je moet stoppen. Tenzij je langdurig heel erg diep wil en moet gaan. Lijkt mij sterk dat je voor je plezier je lichaam zo aantast.
Eiwitcoctails wordt toch vooral gebruikt om sneller te herstellen NA de inspanning? Toch niet om gedurende de inspanning (ook al is dat de 14uur fietsen) bij te voederen? Spieren opeten associeer ik meer met extreme vermagering, zoals bij anorexiapatienten, niet met duursport voor niet-professionals.multiwgb schreef:Is het niet zo, voor het verbranden van eiwitten moet er langdurig een behoorlijke inspanning zijn daar kom je normaal gezien niet. Er worden toch eerst signalen aan je lichaan gegeven dat je moet stoppen. Tenzij je langdurig heel erg diep wil en moet gaan. Lijkt mij sterk dat je voor je plezier je lichaam zo aantast.
Melkzuur in de benen na een lange rit/hele dag op de fiets, is dan gewoon anaerobe verbranding van koolhydraten. Kan ik het zo samenvatten, of is het toch complexer?