Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naafdynamo onder water? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Naafdynamo onder water?

m-gineering schreef:
Leon schreef:Kortom we hebben hier een warm pleidooi voor een fiets met eenvoudige lagers die je na de vakantie voor weinig kosten kunt reviseren of vervangen.
Leon
Als je tenminste door rivieren wil fietsen. Zelf zou ik dat niet aanraden. Als je niet kunt zien hoe diep het is, kun je ook niet zien of je in een gat fietst of tegen een ander obstakel
Ik zie meer een pleidooi voor droogte:)!
m-gineering schreef:
Leon schreef:Kortom we hebben hier een warm pleidooi voor een fiets met eenvoudige lagers die je na de vakantie voor weinig kosten kunt reviseren of vervangen.
Leon
Als je tenminste door rivieren wil fietsen.
Uiteraard bedoel ik dat.
Leon
Dank voor de info. Ik ga een afspraak met ReinVeenendaal plannen om een en ander na te laten kijken.
Wat betreft de diepte van IJslandse rivieren: auto's en bussen gaan vaak op dezelfde plek door het water en daardoor wordt deze oversteekplaats steeds dieper. Met de fiets kan je vaak even een stukje omlopen. Wij hebben doorsteken gehad in de F208 waarbij het water tot aan de voorruit kwam bij auto's (en dan hebben we het over 4wd met grote wielen) en wij 50 meter stroomafwaarts slechts door enkeldiep water liepen. De bagage is maar een paar keer van de fiets geweest. Achterwiel optillen was vaak voldoende om trapas droog te houden (crossfiets) of de achterderailleur (20" ligfiets).
En? Nog door rivieren gewaad? En hoe was het verder? Plaatjes?
LHTJoost schreef:En? Nog door rivieren gewaad? En hoe was het verder? Plaatjes?
Nee, ik heb uiteindelijk toch niet door rivieren gewaad. Maar, dat was ook niet nodig om heel erg en vaak nat te worden. Om met de IJslanders zelf te spreken. Het was de slechtste juli sinds vele, vele jaren. Regen, heel veel regen. In 4,5 week heb ik - geloof ik - slechts 3 dagen zonder regen gehad. Behalve de laatste paar dagen waren de dagtemperaturen onder de 10 graden.
Kortom ik moet nog maar eens terug gaan naar IJsland en hopen op beter weer.

Gerd
Ik heb afgelopen Juli wel meerdere riviertjes gedoorwaad. Soms inderdaad met de assen kortstondig in het water. Ik heb (nog) geen problemen met de naven ontdekt, maar zal jullie op de hoogte houden.

Lees: http://www.sintchristophorus.nl/ijsland ... led-water/

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben nu een jaar verder met de fiets waarvan de naven meerdere keren helemaal onder water zijn geweest. Zowel Rohloff als SON doen het nog perfect.

De voornaaf heeft IJsland voor een tweede keer meegemaakt, maar dan tijdelijk in een andere fiets. Deze keer waren de doorwadingen talrijker en dieper. Nog steeds niks aan de hand.
Maak de onderdelen tegen de lente eens open. Ik ben benieuwd.
Hee een gat in de markt: de rivierfietsfiets. :idea:
Waterfiets heet dat :P .

Maar prima reclame voor Rohloff en SON natuurlijk. Ben inderdaad wel benieuwd hoe de interne mechanismen eruit zien. Vooral bij de SON. De Rohloff kan heel veel hebben met tijdige service, zoveel is me inmiddels wel duidelijk.
Travelmaster schreef: De Rohloff kan heel veel hebben met tijdige service, zoveel is me inmiddels wel duidelijk.
Shimano Altus ook hoor. Zo lijkt de Trek-tor altijd veel vrolijker te rijden als we bij de Tango zijn geweest en voor een euro lekker hebben gedouched met de HDspuit met sop.
Dat geloof ik best, maar die zat niet op Michiels fiets. En hee, ook ik droom wel eens van een Travelmaster 2.9 met Rohloff, riem, Son en HS33. Altus komt in m'n dromen niet voor, sorry :wink: .

€4500,-... geen geld!
Met zo'n maffe bovenbuis? Lijkt wel een Lifestyle Cortina.
Marko schreef:Met zo'n maffe bovenbuis? Lijkt wel een Lifestyle Cortina.
Smaken verschillen nu eenmaal, Marko!