Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fatbike - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

Fatbike

1359 berichten
jasmon schreef:[offtopic] joppiesaus [\offtopic]
haha het bestaat echt! :D
dat heb ik inderdaad gemist!
leoprodeo schreef:Waar in Zweden is dat moois van je foto's te vonden Yopie ??

Gr Leo
O sorry, dat had ik er bij moeten zetten ja.

Het is in Jätteberget, waarlangs Bergslagsleden loopt, dat is een 280km lang wandelpad, maar als je gek genoeg bent is 't ook een mtb-pad. :)
Het begint op de grens van de provincie Dalarna in het dorpje Kloten en gaat dan door de provincie Örebro naar Stenkällegården. Langs de route zijn kleine windshelters/blokhutjes te vinden, met een vuurplaats, banken enzo waar je kunt overnachten/tentje kunt neerzetten.
Halverwege, bij Degerfors, in het natuurpark Fasaskogen ligt Jättebergen (jätte betekent reus). En daar, tussen grote rotsen, woont de reus Diger waaraan Degerfors zijn naam te danken heeft.

Hier een link van het wandelpad, met een slechte vertaling en hier een kaart.

En nog wat plaatjes van Jätteberget, en sorry voor die vervelende fiets maar hij wil er altijd vet op :wink: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik voel een "Let's Ride" aankomen...gids hebben we. :)
Voor de fatbikers misschien een leuk artikel?
HansvanderVeeke schreef:Voor de fatbikers misschien een leuk artikel?
Mooi en ook erg herkenbaar: het Scandinavische landschap met zijn vrijheid en grootsheid, de fatbike en een tentje die dat gevoel versterken.
En weer een packraft, die duiken steeds meer in fatbike-verhalen op, ik begin ook ernstig te denken dat ik er eentje nodig hebt.
Ook de twijfels over z'n nog niet eerder geziene reismaatje zijn herkenbaar en de laatste zin 'Sharing it with Joe made it even better' deed me net besluiten te reageren op een reismaatje-gezocht-oproep. Stoer he? :wink:
Nou nog hopen dat men mij als reismaatje wilt .. :?

Bedankt Hans.
Yopie schreef:
HansvanderVeeke schreef:Voor de fatbikers misschien een leuk artikel?

En weer een packraft, die duiken steeds meer in fatbike-verhalen op, ik begin ook ernstig te denken dat ik er eentje nodig hebt.
denk dat ik je antwoord al kan raden :lol: :lol: :lol:
volgens mij kan je beter denken, wanneer.....
jasmon schreef: denk dat ik je antwoord al kan raden :lol: :lol: :lol:
volgens mij kan je beter denken, wanneer.....
ja je hebt helemaal gelijk :D
ze zijn helaas niet goedkoop ..

Vond wel deze Supai Flatwater Canyon II voor 300euro, weegt slechts 633gram, is opgerold 20x10cm (net een opgerolde regenjas) en kan 80kg dragen. Nu weeg ik 58kg dus met fatbike en bagage net te doen maar hij ziet er alleen uit als een badeendje wat absoluut geen stromend water kan hebben. Ook erg kort met zijn 115cm binnenlengte, mijn benen zijn al 83cm dus met m'n dikke kont erbij wordt het krap. En dan nog die vette fiets plus bagage .. een beetje golf en omrollen lijkt me dan snel gebeurd.
En zwemmen is best leuk maar niet als het koud is en al helemaaaaal niet achter je fiets aan.
Maar het levert wel mooie plaatjes op. :D

Zit ook te denken om er eentje te huren, zoals hier:
http://www.avanzakayak.com/Uthyrning.htm

Heeft er iemand hier toevallig ervaring met packrafts? of moet ik nu een nieuw topic openen? :?
Misschien heb je hier iets aan? Op Pad had er ooit eentje getest: http://www.oppad.nl/?uitrusting=test-al ... kraft-2014
Fantastisch avontuurlijk inderdaad. Ben mij hier ook over aan 't inlezen. Alpacka lijkt mij de Rolls te zijn, en bij ietwat wilder water zou ik persoonlijk deze me voorsprong verkiezen. Maar hoe vaak zou ik hem gebruiken (de prijs indachtig)?

Te huur en begleidde tochten mogelijk in Gent bv http://www.off-trail.be/.

En wat nederlandstalige uitleg alhier: http://hikingadvisor.be/packraften/

Nieuwe topic geen slecht idee, sorry voor de vervuiling (gelukkig kan een fatbike daar tegen :D )
okee dat wordt een nieuw topic! hoe zal ik 't noemen: bikerafting of packraft?
wel nog ff wachten, moet eerst nog wat anders doen ..
voor wie nog twijfelt of een fatbike kan zwemmen:

Maar ook voor wie twijfelde of drie frametas waterdicht was :lol: .

Ik zou het toch niet aanraden hoor, het kan een vroegtijdig einde van je trapas en naven betekenen.
Er komen steeds meer fatbikes op de markt, dus het wordt een vet 2015. 8)

Ook het duitse Rose heeft er nu eentje, de Tusker. Wil alleen waarschuwen dat het frame ook nogal vet is, met een beetje dikke kuiten loop je gelijk vast. Hopelijk gaat Rose dit aanpassen, men zegt van wel.
Heb alleen de tekst in het zweeds (even naar beneden scrollen) dus hier ook een plaatje:

Afbeelding
Nog wat pics van mijn laatste trip met de pugsley in october in Lake district/coast to coast. Het was afzien tijdens de herfststorm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier kijk je naar beneden vanaf Black sail pass, 400 hoogtemeters tillen, duwen en trekken van een fatbike, soms is fatbiken niet altijd even leuk.

Afbeelding

Afbeelding
Vanaf Black Sail pass kijk je in de richting van Wasdale.

Afbeelding

Afbeelding
Afdaling Walna Scar Road richting coniston.

Afbeelding

Al met al uiteindelijk minder Km's dan gepland. Op een dag zelfs maar 20 Km gefietst (en push and carry)

groet
Patrick
Pat schreef: Het was afzien tijdens de herfststorm .. Veel regen en elk stroompje werd een rivier .. 400 hoogtemeters tillen, duwen en trekken van een fatbike, soms is fatbiken niet altijd even leuk .. Al met al uiteindelijk minder Km's dan gepland. Op een dag zelfs maar 20 Km gefietst (en push and carry) ..
Patrick, klinkt niet als een echt geslaagde tocht? Hoe beviel trouwens het netje op de stuurrrol? en je bikepacking setup?
En je fotootjes zijn iig wel geslaagd, mooi.
Pat schreef:Wel blij met mijn fatbike maar hij is wel erg zwaar als je 400 meter omhoog moet klimmen/tillen en duwen ..
Denk dat geen enkele fatbiker dat zal tegenspreken, vooral niet met bagage.
Vind zelf het duwen van de fiets wel meevallen, tis meer het tillen/slepen wat ik soms een straf vind. En soms is een mtb gewoon een betere keus, die is net wat hanteerbaarder en lichter.

Maar volgens mij moet je ook ontdekken wat je samen met de fiets kan, het is toch heel wat anders dan op glad asfalt. En je moet een enorme dosis gekte en doorzettingsvermogen hebben. Als je moe bent of het regent of alle weggetjes zijn veranderd in modderstromen wil dat (bij mij iig) nog weleens verdwijnen. Heb de fiets ook al wat keren verhit op de grond gesmeten en mezelf vervloekt en afgevraagd waarom ik altijd zulke onmogelijke routes zoek. Maar het vaak prachtige uitzicht, de mooiste kampeerplekjes en vooral dat 't me gelukt is laat alle ellende vergeten.

Ennnnn .. een fatbike kan veel wat een mtb juist niet kan, want het is toch de beste rivierkruiser, moddervreter en sneeuwploeger die je maar kan wensen. 8)

En storm en tentjes.. wat ik behoorlijk eng vind is onweer, niet zozeer in het bos maar meer in 't berggebied, boven de boomgrens, met niets anders dan stenen. De stalen pugs, tentstokken, haringen .. metaal in de buurt is niet slim. Maar om in 't donker, in de stromende regen/hagel als een opgerold bolletje zitten en onderkoeld raken is ook geen goed idee. Wat is dan eigenlijk het beste wat je kan doen?

Hier twee voorbeeld plaatjes, het was toen nog mooi weer maar bij plotsopkomende donder/bliksem kon ik nergens schuilen, naar beneden fietsen was ook geen goed idee want al het regenwater, zand en rotzooi stroomt daar ook heen (en dat was veel) en of het helpt als je lager zit is ook nog maar de vraag want het blijft tenslotte een open landschap.

Afbeelding

Afbeelding
Van onze dirty-buren gejat, voor als je denkt dat een fatbike alleen voor de sneeuw is. Het lijkt trouwens alsof ie clipless rijdt?

en ik heb zo te zien nog heel wat te oefenen .. 8)

Er zijn van die fatbike kreten zoals 'When in doubt, let air out' en 'Fat and flat in the snow is the way to go'.
In de herfst vind ik deze wel toepasselijk 'Fat & wet', en wonderbaarlijk hoe de jongen in 't filmpje så onverstoorbaar verder fietst, als het mij overkomt gaat 't er toch wel heel anders aan toe. :)

Bron
Met dank aan Peter, zie ook http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=23970

Voor diegenen die een Salsa tot hun bezit mogen rekenen, lees even aandachtig wat er in bijgevoegde link staat. (scheelt mogelijk een ritje naar de tandarts)

http://www.bikerumor.com/2014/12/03/sal ... bike-fork/
Two-wheel drive fatbike, van Christini. http://www.bikerumor.com/2014/10/24/chr ... roduction/
Ik had zelf nog nooit over 2-wheel-drive gehoord, maar het schijnt dat Christini al jaren 2wheels MTB's maakt. Dit is de eerste fatbike.
Zou het lekker fietsen?

Bron

Bron
Naar het schijnt de eerste 24" fatbike, leuk als je voor je kind een fiets zoekt of als je als kind een fiets zoekt.
Zeer geschikt voor in 't bos maar ook in de stad:



http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOBBYFAT/ ... y-fat-bike


En je kunt er natuurlijk ook mee op reis, zoals de 10jarige Mac en z'n pa deden. 1300km, prachtig! En niks geen zijtassen maar lekker bikepacking. :wink:

Afbeelding

Hier de link:
http://fat-bike.com/2014/03/amazing-fat ... w-zealand/
https://www.facebook.com/macsbigmission
Yopie schreef:
Pat schreef: Het was afzien tijdens de herfststorm .. Veel regen en elk stroompje werd een rivier .. 400 hoogtemeters tillen, duwen en trekken van een fatbike, soms is fatbiken niet altijd even leuk .. Al met al uiteindelijk minder Km's dan gepland. Op een dag zelfs maar 20 Km gefietst (en push and carry) ..
Patrick, klinkt niet als een echt geslaagde tocht? Hoe beviel trouwens het netje op de stuurrrol? en je bikepacking setup?
En je fotootjes zijn iig wel geslaagd, mooi.
Tocht was gaaf alleen zwaar en afgezien. 6 weken ervoor een fietsongeval met mijn andere fiets gehad, ik dacht dat ik wel redelijk was hersteld. Maar had nog veel last van mijn linker enkel.

Netje op stuurrol bevalt perfect, ideaal voor regenbroek, jasje en regenoverschoenen, zeker als die al een beetje nat zijn.

Ben nog steeds een fatbike fanaat, vorige week week met de zuidwesterwind van noordwijk naar ijmuiden geblazen, errug gaaf. Binnenkort heb ik een gopro,....

gr
Patrick