Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 24 inch achterwiel met 135 mm inbouwmaat - Forum Wereldfietser

24 inch achterwiel met 135 mm inbouwmaat

Ik ben voor onze bakfiets op zoek naar niet al te duur nieuw achterwiel
47-507 ofwel 24" x 2 x 13/4 met een inbouwmaat van 135 mm
Mag gewoon een terugtrap naaf zijn.

Met name de inbouwmaat kan ik nergens op sites vinden.

Heeft iemand zo'n wiel liggen of weet hoe ik dat kan bestellen.

We fietsen met onze bakfiets niet echt de wereld rond maar vooral heen weer naar onze moestuin.

Gr. Jaap
Vanaf 4 tientjes bij hollandbikeshop, ik denk dat een onderdelenhuis of gewone fietsenzaak hier ook wel aan moet komen. (voor ongeveer dat bedrag.)

De inbouwmaat van 135 is de standaard maat voor fietsen, Fatbikes en racefietsen willen nog wel eens wat anders hebben.
135mm inbouwmaat is heel courant voor mountainbikes en hybrides met derailleur. Dus naven als Shimano Deore (goed, sterk en betaalbaar) zijn 135mm. Racefietsen hebben 130mm. Omafietsen en dergelijke hebben weer een andere maat. 507mm velgdiameter is de maat voor kindermountainbikes. Combinatie met remnaaf daarentegen is niet courant en omdat die slechts 105mm inbouwmaat hebben, moet je links en rechts vulringen gebruiken tot 135mm. De vraag is of de as daar wel lang genoeg voor is.

PB gestuurd.
Net nog even bij mijn fiets met een 7-speed versnelingsnaaf gekeken, dit is dus ook 135mm. Ik denk dat je het beste de vraag bij een fietsenmaker of iemand met dezelfde fiets kan stellen voor het uiste antwoord.

Overigens is 507 ook de maat van mijn achterwiel, die zit ook in een driewieler, dat is alleen dan wel weer een ligfiets, met derailleur. (en 135mm naaf)