Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pakket naar Thailand (opsturen) - Forum Wereldfietser

Pakket naar Thailand (opsturen)

Wij zijn op wereldreis en nu in Maleisie.
We willen vanuit Nederland een aantal spullen laten opsturen naar Bangkok, o.a. een paar schoenen, een aantal Icebreaker shirts en een paar ortlieb-onderdelen. We kunnen het laten opsturen naar de eigenaar van het hotel waar we zullen verblijven. Op internet lees ik dat je ook invoerrechten moet betalen en dat dat behoorlijk in de papieren kan lopen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Of.. is er toevallig iemand die over een paar weken naar Bangkok vliegt en voor ons deze spulletjes wil meenemen?

Groetjes, Karin
Karin,

Ik vlieg over een paar weken (13 dec) naar Bangkok. En ik kan wel iets voor je meenemen. Ik heb nog wel wat ruimte in mijn bagagelimiet
In principe dienen invoerrechten betaald te worden. Maar dit is niet iets wat standaard bij alle pakketjes gebeurd. Om een idee te krijgen hoe groot het risico is kun je denk ik het beste op www.thailandforum.nl navraag doen.

De hoogte van invoerrechten kan ook erg variabel zijn. Van minder dan 10% tot richting 40-50% van de huidige marktwaarde. Waarbij ook daarmee marktwaarde een relatief vaag begrip is en zal blijven.

Tips om de kans tot extra te moeten betalen zijn over het algemeen ook goed te vinden. Het omschrijven als bijv. oude kleding in dit geval. Zelf een lage waarde inschatting geven. En als aangetekende verzending versturen via bijv. gewoon TNT post.

Hee meenemen van andermans producten per bijv. vliegtuig is overigens sterk af te raden. Niets ten nadele van jou Karin.