Ik ben er tevreden mee. Maar wat absoluut niet nat mag worden gaat apart in een waterdicht zakje want frametassen zijn toch geen drybags.Ardo schreef: Iemand eigenlijk ervaring met de tassen die ze bij rose verkopen, leken me erg goedkoop, bijvoorbeeld deze framebag van Xtreme: http://www.rose.nl/artikel/xtreme-easyb ... aid:635693
Ik denk dat ik me geen ilusie moet maken, erg waterdicht zal het waarschijnlijk niet zijn voor die prijs maar ziet er verder toch wel een mooie tas uit voor die prijs?
Bij mij zit er meestal dit in: mini pompje, dun kabel/cijferslotje, Craft UL jasje, geld/pinpas/ID/rijbewijs, camera en eten/knabbels voor onderweg. Soms een klein petflesje maar daarvoor moet er wel ruimte gemaakt worden.
Wat een nadeel van een frametas kan zijn is dat je vaak bidonruimte verliest. Hier kun je zien hoe knel de bidon bij de Xtreme zit (in de kleine bidon zit gereedschap dus dat maakt niet uit), wil nu ook graag een bidonhouder met de opening opzij:
De Xtreme bolt wel snel uit zodat je benen ertegen komen, dus een beetje opletten met wat je erin stopt. Hier moest ik bv stoppen want een appel had zichzelf naar beneden gewerkt en ook al zie je het bijna niet, hij zat toch vervelend dik te zijn:
Heb ook een Scott frametasje (120g), klein maar prima voor snelsnel in de zomer. Hier een plaatje van een van m'n allerlichtste setups: tentje, matje, slaapzak (Haglöfs lim50, weegt 460g), kleding, gereedschap, cameraatje en onderwegknabbels ('t scotttasje hoort eigenlijk anders maar dan past de bidon niet meer). Totaalgewicht is net onder de 4kilo :