Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ademende regenbroek voor lange benen: wat raden jullie aan? - Forum Wereldfietser

Ademende regenbroek voor lange benen: wat raden jullie aan?

Ik ben de afgelopen week druk aan het mailen geweest met Chantal vaan Bike4Travel. Zij heeft met fantastisch geholpen, ook al heb ik nog geen regenbroek :( .

Ik ben, nu de koudere nattere dagen eraan komen, op zoek naar een goede ademende regenbroek die ik zowel op fietsvakantie, maar vooral voor woon-werkverkeer kan gebruiken.

Mijn aandacht werd getrokken door de Vaude Drop of Spray Pants. Mijn "probleem" is echter dat ik voor die broeken veel te lange benen heb. Mijn heupomvang is 93 cm, mijn binnenbeenlengte is 95 cm en ik ben zelf 1m92.

Vaude komt zelfs met de extra lange maten (zie http://www.vaude.com/de-DE/Service-Haen ... le-Herren/) niet eens in de buurt van mijn BBL. En bij de langste maat is de heup/taille ongeveer 20 cm teveel. Kortom, dat wordt niks. Vaude kan ze überhaupt niet leveren trouwens, dus de zoektocht gaat verder.

Wat hebben jullie, hoe bevalt het, wat is je binnenbeenlengte, hoe lang ben je, wat is je heupomtrek/taille en waar heb je het gehaald?

Ik hoop op wat goede tips en inzichten!
Ik heb zelf een erg gemiddelde beenlengte dus kan je niet uit eigen ervaring adviseren, maar heb je al eens overwogen om een broek voor je op maat te laten maken?

Luke's Ultralite heeft op het backpackinglight forum een goede reputatie en maakt o.a. een regenbroek van eVent op maat voor $130; komen dan nog wel verzend- en invoerkosten overheen.
PeterFokkinga schreef:Ik heb zelf een erg gemiddelde beenlengte dus kan je niet uit eigen ervaring adviseren, maar heb je al eens overwogen om een broek voor je op maat te laten maken?

Luke's Ultralite heeft op het backpackinglight forum een goede reputatie en maakt o.a. een regenbroek van eVent op maat voor $130; komen dan nog wel verzend- en invoerkosten overheen.
Je zou toch zeggen, met al die lange Nederlandse kerels, dat er een standaard product zou moeten bestaan...? Maar niettemin een goede tip, Peter, ik ga zeker even kijken!
Ja, heel bizar dat er voor mensen met lange benen geen passende regenbroek te koop is. Ik heb ook bij bike4travel rondgekeken en uiteindelijk die Vaude regenbroek gekocht in de maat XXL. Dacht dat deze maat wel lang genoeg zou zijn maar de praktijk was anders. Als ik ging fietsen was hij toch te kort en viel niet over mijn regensloffen. Ik heb toen zelf de pijpen verlengd met een stuk oud grondzeil dat ik nog had liggen. De kleur is niet hetzelfde maar het functioneert prima.

Ronald van der Perk
Ben zelf ook 1.92 en mijn ervaringen zijn dezelfde als die van de meeste. Ik heb nu een iets te wijde en te korte (maar 5 cm) broek van AGU, die ook iets zou moeten ademen. Misschien dat ik me wat minder moet inspannen maar met zo'n beetje alle "ademende" kledingstukken word ik na verloop van tijd toch nat aan de binnenkant. (tijdens wat kouder weer niet handig als je iets langer stil moet staan vanwege de afkoeling). Alleen als het dus echt regent trek ik mijn regenkleding aan, en anders laat ik me gewoon nat regenen, tegen de tijd dat ik op de plaats van bestemming ben is het vaak al weer droog en ben ik zelf ook al weer droog.

De enige broeken die ooit lang genoeg waren heb ik bij het onderdelenhuis vandaan gehaald, aangezien ze uit China kwamen waren ze tegen de tijd dat ik een nieuwe nodig had opeens een stuk korter geworden in dezelfde maat.

Waarom bij meer lengte meteen ook de breedte groter moet worden is me een raadsel waar de vertegenwoordigers/verkopers op de diverse beurzen ook geen antwoord hebben, en vervolgens ook niets mee doen, waarschijnlijk een te kleine markt om speciaal een nieuw ontwerp voor te laten maken.
Ik ben zelf 1.90 met lange benen.

Ik heb al een paar jaar een gore bike wear regenbroek.
klein nadeel is dat er onderin elastiek zit dus overschoenen zijn wel wenselijk.

daarnaast heb ik een arcteryxregenbroek, deze gebruik ik vooral met lopen en af en toe op de fiets.
De broek is goed lang en heeft doorlopende ritsen om de broek makkelijk aan te kunnen doen.

beide broeken hebben een goretex paclite materiaal.
ik heb een binnenbeenlengte van 100 cm (bij 1.98 m) en ken dus je probleem.
kijk eens bij amerikaanse buitensportzaken want die verkopen lengtematen: voor mij de enige manier om aan passende kleding (m.n. jassen) te komen.
kijk eens bij de tall-sizes, bijvoorbeeld XLT is XL-tall, bij cabelas.com, rei.com of bij mec.ca .
laten opsturen is betaalbaar (vind ik), maar ronduit vervelend is de brief met heffing van de belastingdienst/douane...
ik laat het leveren bij familie in Amerika en een neef neemt het dan (jaarlijks) voor me mee. dus vooruitdenken en wat geduld hebben, in mijn geval.
succes! hoogframe
Wat het ademen betreft; ik heb het zgn 'ceplex'membraan gebruikt van Vaude, en nu Goretex Active, beide trouwens in jasvorm, en ik moet zeggen dat GTX zeer veel beter 'ademt'. Dat is misschien voor een broek minder van belang, en natuurlijk word je van binnen vochtig bij inspanning in regenweer, het verschil tussen beide materialen zit hem in hoe snel het weer droog is nadat je gestopt bent met de inspanning. Mijn GTX active jas is dan in no-time weer droog.
Georg schreef:Wat het ademen betreft; ik heb het zgn 'ceplex'membraan gebruikt van Vaude, en nu Goretex Active, beide trouwens in jasvorm, en ik moet zeggen dat GTX zeer veel beter 'ademt'. Dat is misschien voor een broek minder van belang, en natuurlijk word je van binnen vochtig bij inspanning in regenweer, het verschil tussen beide materialen zit hem in hoe snel het weer droog is nadat je gestopt bent met de inspanning. Mijn GTX active jas is dan in no-time weer droog.
Georg, bedoel je dan de binnen of de buitenkant van de jas?
Ik merk overigens ook wel verschil tussen de verschillende jassen, alleen is het vaak lastig vergelijken; een winterjas doe je zomers niet aan en andersom. Hoe dunner het membraam en of de laag waarop dat membraam is aangebracht hoe beter het vocht doorlaat in de goede richting.
De binnenkant.
Dank voor je suggesties Hoogframe! Ik ga eens kijken. Niet gedacht dat dit zo lastig zou zijn...
Ik kocht bij Decathlon in Italie een regenbroek van het type BTWIN.
Ik zie dat ze ook bij Decathlon in Nederland te koop zijn.
Het is een comfortabel zittende broek met flappen onderaan de pijpen die je over je schoenen kunt spannen .Ik heb hem niet veel gebruikt .Maar de keren dat het nodig was bleek het een nuttige broek te zijn.Ook verkrijgbaar in heel grote maten .
Ongeveer €25,-

Groet.
Decathlon is een van m'n favoriete winkels, maar ik heb nog niet gezien dat ze lange broeken verkopen met een normale taille. Is dat wel jouw ervaring, ANDO?
Net even op de site van Decathlon gekeken, en die lijken nog best wat keus te hebben. Met name golfers worden voorzien van een uitgebreid assortiment ademende broeken (waarom fietsers dan niet?!). Ik denk erover om de gok daar te wagen, omdat een aantal van die broeken een vrij smalle snit lijken te hebben, en de prijs te overzien is. Helaas zit hier geen decathlon in de buurt, anders zou ik er even naartoe rijden. Ben namelijk zere tevreden over bijvoorbeeld hun thermohemden.
ik kom ook nog tegen: http://www.bigandtallbike.com/Big-Tall- ... _c_58.html
met langere maten voor kleding en cranks, geloof ik (ik moet site nog beter bekijken)
Slechts 7 kledingartikelen, waarvan geen enkele regenbroek, helaas... You had my hopes up;)!
De lange mannen die ik ken gebruiken gewoon van die gaiters onder hun broek, als verlenging van de pijpen, die heb je al voor een tientje. Sommige gaan ook over de bovenkant van je schoen, wel zo prettig.

en kan ook makkelijk zijn als je een keer in de diepe sneeuw gaat wandelen :)

maar zal vanavond wat zweedse fietsfora doorsnuffelen, men heeft hier vrij lange benen dus wie weet levert het nog wat op ..
Gamaschen, in goed Nederlands;). Die optie hou ik ook nog open (ik heb ze liggen), maar ik vind het eigenlijk een laatste redmiddel. Er zou toch iets moeten bestaan hiervoor...

Voordeel van gamaschen/gaiters is wel dat je meteen geen flapperende uiteinden meer hebt natuurlijk.
Ik zie Yopie, ik denk Zweden, ik denk Fjällräven... zij hebben broeken van "Hydratic/G1000", volgens henzelf wind- en waterdicht. Je betaalt meer, maar de Fjällrävenbroeken die ik heb gaan gewoon erg lang mee, en je zou er geen aparte regenbroek meer bij nodig hebben.

Iemand ervaring met die dingen?
Travelmaster schreef:Gamaschen, in goed Nederlands;). Die optie hou ik ook nog open (ik heb ze liggen), maar ik vind het eigenlijk een laatste redmiddel. Er zou toch iets moeten bestaan hiervoor...

Voordeel van gamaschen/gaiters is wel dat je meteen geen flapperende uiteinden meer hebt natuurlijk.
Of extra lange regen overschoenen:
http://www.vaude.com/de-DE/Produkte/Bek ... black.html
Heeft bij mij met lange benen erg geholpen.
Bij fikse regen heb je toch overschoenen nodig anders loopt 't vanaf je broekspijpen als een regenpijp zo je schoenen in.

Tevens maakt Bergans extra lange regenbroeken:
http://nettbutikk.bergans.no/WebPages/P ... ID=1004005

Wel wat dik materiaal voor als 't niet zo koud is (zomer), maar in de winter en de koude dagen goed.

succes,