Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Twee vraagjes trap-as/headshock - Forum Wereldfietser

Twee vraagjes trap-as/headshock

Ik zal beginnen bij de eerste vraag:
Wat is een stevige trap-as voor iemand met een mountainbike die hij gebruikt om te mountainbiken :D en als vakantie fiets, (met BOB kar erachter).?
Ik namelijk al bij twee fietsen achter elkaar een kapotte trap-as gehad.

En dan nog een vraag: kan zo'n cannondale headshock ook op mountainbikes van een ander merk, het liefst op een trek 6500 uit 2005. :?:

alvast bedankt
Morten schreef:Ik zal beginnen bij de eerste vraag:
Wat is een stevige trap-as voor iemand met een mountainbike die hij gebruikt om te mountainbiken :D en als vakantie fiets, (met BOB kar erachter).?
Ik namelijk al bij twee fietsen achter elkaar een kapotte trap-as gehad.

En dan nog een vraag: kan zo'n cannondale headshock ook op mountainbikes van een ander merk, het liefst op een trek 6500 uit 2005. :?:

alvast bedankt
Trapassen hebben niet het eeuwige leven, maar er zijn uiteraard wel kwaliteitsverschillen. Je schrijft niet wat voor een crankstel je hebt, maar aannemende dat dat Shimano is heeft het weinig zin om duurder dan een UN52 aan te schaffen. Of je zou honderden euro's aan een trapas moeten willen spenderen

Een Cannondale headshok op een Trek zetten is wel te doen: koop twee fietsen en spaar nog even door. Zaag de voorkant van de Trek en de Cannondale en las de balhoofdbuis van de C'dale op de Trek. Nog even een warmtebehandeling, spuiten en afmonteren, en afrekenen. Je krijgt gegarandeerd koffie :D

Nou alleen nog even leren lassen dan! :D
ik dacht al dat het zonder zagen niet zou kunnen maar je weet nooit........

O maar Marten kan het wel, en de koffie is ook al toegezegd, en over de prijs heeft-ie het niet gehad :lol:

Groet, Haike