Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe vakantiefiets - Forum Wereldfietser

nieuwe vakantiefiets

Beste mensen,
Graag een advies (eenduidig blijft lastig) m.b.t. de aanschaf van een vakantiefiets.

Het hoeft niet direct een wereldfiets te zijn, maar ik wil er op den duur ook mee buiten Europa kunnen fietsen (verharde en onverharde wegen ).

Budget ± 1000 Euro.

Is de Trek x600 navigator (model 2005) een goede optie ? Sterk genoeg ? Deze is maar 28-spaaks. Lijkt mij een beetje weinig.

Ik ben overigens een leek op dit gebied maar ik ben mijzelf aan het verdiepen in het fietsgebeuren.
Alle serieuze reacties zijn natuurlijk welkom

Bij voorbaat dank,

Beste Wis??,

Ik heb bij aanschaf van mijn fiets ook naar Trek gekeken. De grootste framemaat was voor mijn lengte (1.92) te klein. Het is uiteindelijk de Fahrrad Manufaktur T400 geworden. Deze is ook afgemonteerd met betere onderdelen. Belangrijkste is natuurlijk dat de fiets lekker zit.
Je kan ook naar Santos kijken (travelmaster of STR01), maar dan kom je al gauw boven je budget.

De Fahrradmanufaktur T400 bevalt mij uitstekend. Heeft 26 inch wielen. Afgemonteerd met goede onderdelen. Standaard zit alles erop: Tubus voor- en achterdrager (=topmerk), Shimano LX en Deore. Heb inmiddels 400okm mee gereden.

Kijk eens op de site van Marco de Wit www.bike4travel.nl
Model 2006 kost Eur 1000 (heeft Magura hydraulische remmen), Model 2005 is 950. Bij contante betaling ook nog een 5% korting.

Succes met je keuze.
Fred Kok

In Op Pad van deze maand staat een test van 10 vakantiefietsen.
http://www.oppad.nl/published/opp/conte ... 188212.pdf