alime schreef:bert sitters schreef:In verleden Koblenz, München-Gladbach en Venlo gegaan. Bestaat die verbinding niet meer?
Robw
Deze verbinding met regionale treinen bestaat nog wel. Vijf minuten om over te stappen in M-Gladbach, maar je hoeft alleen maar naar de overzijde van hetzelfde perron.
Er hangt echter een knip boven de markt. Regionale treinen gaan steeds meer naar de regio's, die hun eigen vervoerders kiezen. Koblenz is Rijnland-Palts en M-Gladbach is Noordrijn-Westfalen.
Ja kan ik mij herinneren. Prima verbinding, fietsen in grote lege wagon stoppen en rijden maar, even spoor overlopen onder begeleiding van spoorbeambte.
jammer dat deze opgeheven gaat worden
Robw
Hangt boven de markt, dus is nog niet zeker. Een ander plan is het instellen van een stoptreindienst Arnhem, Zevenaar, Emmerik, Duesseldorf. Dat zou weer een gunstige ontwikkeling zijn.
Met meest gunstig zou echter zijn als fietsen mee zouden kunnen in de ICE: in één keer van Amsterdam naar Keulen i.p.v. nu drie keer overstappen en al die stops op die piepkleine, onmogelijke stationnetjes, waar je depressief wordt van de vervallen gebouwtjes vol graffiti. Waarbij je afvraagt, waarom stoppen we in hemelsnaam hier? Dan toch liever de ICE aanbiedingen vanaf 19 Euro van Amsterdam naar Keulen!
Er komen nieuwe ICE-treinstellen, maar of die ook op dit traject gaan rijden? Tussen Amsterdam en Keulen rijden speciale ICE's kunnen schakelen naar de verschillende voltages in Duitsland en Nederland. Enkele van deze treinstellen zijn zelfs eigendom van NS. Geheel in kleur en vormgeving van de DB, maar mét NS-logootje op de trein: wél in DB-rood.