Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thermarest slaapmatje en een los hoofdkussentje - Forum Wereldfietser

Thermarest slaapmatje en een los hoofdkussentje

Hallo,

Ik heb een Thermarest slaapmatje en een los hoofdkussentje. Nu heb ik het probleem dat het hoofdkussen tijdens de nacht steeds wegschuift. Mijn slaapzak heeft geen "zak" waarin je het kussen kan stoppen. Weet er iemand een oplossing voor dit probleem?

Alle advies is welkom :idea:
Al dat synthetische spul glijdt nogal. Ik heb een sloop van Ikea van een euro of zo en daar heb ik mijn reservekleren in, bij wijze van kussen (tevens mijn opbergplaats voor kleren). Dat katoen heeft en elk geval wat meer grip...
SeamGrip ('outdoorlijm') heeft de eigenschap dat het erg stroef is zodra het eenmaal opgedroogd is (24 uur). Dat kun je dus niet alleen aan de onderkant van je slaapmat druppen en laten drogen (beperkt het schuiven op schuine ondergronden), maar wellicht ook op de plek van het kussen?
Inderdaad een (dunne) kussensloop en je probleem is opgelost. Blijft je kussentje ook lekker schoon.
Ik zet mijn stuutas altijd zo dat het kussentje er tegenaan leunt, met nog een paar kledingsstukken ertussen om het op te vullen. De stuurtas leunt dan weer tegen het einde van de tent. Niet goed voor de tent natuurlijk, maar mijn tenten hebben er nooit zo erge last van gehad dat het een probleem werd.
Er bestaan heel dunne rubbermatjes, die worden gebruikt ervoor te zorgen dat een vloerkleed niet wegglijdt. Daar neem je een klein stukje van (iets kleiner dan je kussentje) en die leg je onder je kussen. Weegt niets trouwens.
Ik doe mijn buff om m'n kussentje. Blijft goed liggen en voelt lekker zacht. Blijft i ook mooi schoon.

Gr Leo
Ik heb ook een tijdje zo'n opblaaskussen gehad en ergerde me enorm aan het wegschuiven ervan, nog los van het feit dat ze voor een breedgeschouderde zijslaper als ik eigenlijk te dun zijn. Wat soms hielp was aan het hoofdeind kleding oid onder mijn slaapmat leggen, zodat deze iets omhoog kwam. Dan schuift het niet zo gauw weg. Probleem is vooral dat die dingen zo licht zijn. Tegenwoordig doe ik het zonder opblaaskussen en gebruik net als voorheen een stuffbag vol kleding waar ik een sloop om doe. Bevalt een stuk beter.
Dirk
Bendankt allemaal voor jullie tips. Er zitten er zeker een aantal tussen die ik ga uitproberen.
Of een tshirt om je kussen en thermarest trekken, voor de grammenjagers
Kijk...dat is voor mij de gouden tip...hoe simpel kan het zijn.
Even een update. Ik heb het dunne rubberen matje getest. Werkt prima. Geen wegschuivend kussen meer.

Bedankt!
Ik laat een kussensloop maken van een Xenos sneldrogende handdoek. Makkelijk te wassen, snel droog,. (heb nogal een zweethoofd, 's nachts :( )