Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mooie online kaart van Kompass (D) voor Europa - Forum Wereldfietser

Mooie online kaart van Kompass (D) voor Europa

Op zoek naar kaartinfo voor een mooie reis kwam ik deze gedetailleerde, bijna topografische online kaart tegen van het Duitse Kompass:
http://www.kompass.de/touren-und-regionen/wanderkarte/
Even mijn fietstocht in Dld van vorige week nagelopen.
Mooi is hij wel, maar het klopt niet allemaal wat er op staat. De achtergrondkaart is fors verouderd. (>30 jaar denk ik) Er zijn wel aanpassingen gedaan, maar vooral op autoniveau.
Voor fietsers essentieel: je kunt vaak het verschil niet zien tussen asfaltweg en een zelfs niet mountaibikebaar bospad (en zelfs wegen die er al decennialang niet meer zijn of er nooit geweest zijn en alleen voorkomen op kaarten omdat kaartenmakers graag elkaar weggetjes overtekenen).
Leuk voorbeeld van "kijk eens wat wij voor geweldigs online hebben".
Volgens mij is deze gewoon op OSM gebaseerd! Ik zie namelijk
een aantal wegeltjes staan die ik zelf aan OSM heb toegevoegd...
Dat klopt, rechtsonder bij de kaart staat ook: Map data by © KOMPASS Karten GmbH, OSM & Contributors
Basis is OSM met een Kompass-saus.
Ook ik herkende mijn eigen "werk" op deze kaart :)
Leuk dat ze OSM gebruiken maar dan moet je dat wel goed doen. Als ik in NL kijk zie ik dat ze alle fietspaden uit OSM eruit gefilterd hebben, worden niet eens getoond! Die kaart oogt mooi maar je hebt er als fietser dus helemaal niets aan. :x