Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sri Lanka: veilig, voor vrouw alleen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Sri Lanka: veilig, voor vrouw alleen?

alegre schreef:Hallo allen die een reactie hebben gegeven,

Wat kan een vraag te weeg te brengen ;-)
Ik heb idd wel besloten, zoals ik al eerder had gedacht te gaan doen, niet alleen naar Sri Lanka te gaan.
Ik vind bekeken worden en nagestaard worden erg onprettig en dat geeft me ook een ongemakkelijk gevoel. Waardoor je je niet vrij voelt om alleen naar het strand te gaan, ergens iets te gaan eten enz.
Ondanks men daar toch bij Awol geen ervaringen mee had.
Wel prettig te lezen dat men eerlijk vertelt, hier op het forum, hoe men het heeft ervaren.
Natuurlijk kan je overal vakantie te laten gebeuren, heb ook bewonderingen voor de dames die alleen demwereld over fietsen.
Eerts een ' veilig' land fietsend verkennen. Woe wat er daarna volgt.

Dan de vraag: ik kreeg de tip van Bert voor de route ' de onthaasting' van Awol.
Dat liijkt me idd een mooie rit. Of Noord Thailand. Of Twee Stromen route.
Allen noord thailand.
Tips, ideeen, accomodatie, stopplaatsen, niet te vergeten te fietsen paadjes ed zijn welkom.
Jose: ik heb laos luang pabrang, vientiane al bezocht. Zo ook cambodja.
Het zuiden van Laos niet.
OmeGerrit: wat was jullie route?
Awol ligt wat uit de buurt: ik woon in zeeland en zij zijn gevestigd in amersfoort.

Benieuwd,
Alvast bedankt weer voor jullie reacties.
Astrid die gauwmmag beslissen, tijd dringt....
------------
rustig en relaxed en

Bangkok naar Pukhet (met of zonder AWOL)
-die route kun je prima alleen, genoeg accommodatie
-maagdelijke stranden, mooi binnenland (ook door Natuurlparken), eilandjes, en dan keus langs weststrand of weer binnenland en nauwelijks klimmen
-vanaf Pukhet makkelijk terugvliegen, bovendien is er bedrijfje dat fiets vakkundig verpakt voor een handvol euros

Robw
Wij zijn net terug uit sri lanka. Ik vond op diverse plaatsen,maar vooral in stadjes, niet prettig als vrouw. Nastaren, werden opmerkingen geroepen etc. erg ongemakkelijk. Als vrouw alleen zou ik zeker niet in sri lanka gaan fietsen.

Sri lanka is op de doorgaande wegen te druk, maar er zijn voldoende kleinere weggetjes waar het heerlijk fietsen is, en waar de mensen oprecht vriendelijk zijn en je graag willen helpen (vooral met het vinden van de juiste weg, wat bordjes zie je nergens. Houdt ook rekening met de warmte, wij hebben geen dag onde de 40 graden gehad...

Ons reisverslag en fotos zullen wij zo snel mogelijk weer op onze site zetten, mocht je eerder vragen hebben, mail ons dan even.

Jolanda
Thailand is zeker een goede mogelijkheid om voor het eerst in het buitenland te fietsen.
Wij hebben de eerst route ook via de AWOL gedaan , midden Thailand.,prachtige route die alles heeft( is Bangkok-Puketh)
Bezoek hun site eerst maar eens , je hoeft echt niet naar ze toe hoor.
Je ziet dat er dan nog veel meer mogelijkheden zijn

Dirk
Hoi Astrid,

Ik vertrek morgen 11:15 naar Thailand, AWOL fietsroute Zuid-Thailand en Maleisië.
Zal af en toe hier een berichtje plaatsen, zou het leuk vinden om ook wat van jou te horen mocht je in Thailand gaan fietsen in nov.

Ik gavan 13 okt t/m 9 novemeber :-)
Of mailen: sandraschijva80@gmail.com

Groetjes,
Sandra
TravelWoman schreef:Hoi Astrid,

Ik vertrek morgen 11:15 naar Thailand, AWOL fietsroute Zuid-Thailand en Maleisië.
Zal af en toe hier een berichtje plaatsen, zou het leuk vinden om ook wat van jou te horen mocht je in Thailand gaan fietsen in nov.

Ik gavan 13 okt t/m 9 novemeber :-)
Of mailen: sandraschijva80@gmail.com

Groetjes,
Sandra
Goede keus travelwoman. We hebben van die route ook genoten. Ga lekker veel afwijken van de route. Er zijn daar de mogelijkheden voor
Robw
Ben ik weer,
Bedankt voor de aanvullende reacties.

Ik lees nu vaker dat Midden Thailand mooi is om te fietsen.
Aan dat gedeelte heb ik geen moment gedacht, vooroordelen :-(
Te toeristisch, te veel strand, te druk, weinig rijstvelden, heuveltjes enz.
Zit ik helemaal mis?

Mijn gedachten gaan uit, zonder te weten waarom, naar het Noorden van Thailand.
Met aan het einde mogelijk 3 dagen strand.
Al zal het rond de bekende plaatsen ( Chang Mai, Udon Thani e.d) ook vast drukker zijn
Nu ik er echt over denk: weet ik niet wat waar te verwachten, al is verrast worden tijdens een reis eigenlijk ook een om onderweg te zijn.

Wat te gaan fietsen?
Nu ben ik in mijn hoofd, denk ik, wel over het idee heen om alleen 3-4 weken onderweg te zijn.
Dan nu de keuze; en ik kan zo slecht kiezen ;-)

Wie helpt me verder op weg?
Groeten Astrid

P.s: TravelWoman > ik heb je enige tijd terug een paar prive berichten gezonden.
Succes!