Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop zadel en tussenstuk voor stuur - Forum Wereldfietser

Te koop zadel en tussenstuk voor stuur

Afbeelding

Te koop aangeboden. Smalle racefiets zadel (afkomstig van een Focus Culebro) en een tussenstuk voor tussen stuurpen en stuur (Ø 31 mm dik). Ik heb een hoge en schuine versie voor genomen, daar de stuurpen niet verstelbaar is.
Tezamen voor € 30,–
Met het "tussenstuk" bedoel je juist toch de stuurpen zelf? Dat verbindt de vorkbuis met het stuur. Wat jij de stuurpen noemt is de vorkbuis, vermoedelijk.
Travelmaster schreef:Met het "tussenstuk" bedoel je juist toch de stuurpen zelf? Dat verbindt de vorkbuis met het stuur. Wat jij de stuurpen noemt is de vorkbuis, vermoedelijk.
Hier is een catalogusfoto, dat tussenstuk wordt met een rode pijl aangegeven. Ik weet anders niet hoe zo'n ding officieel heet.

Afbeelding
Zo,n tussenstuk heet volgens mij een "voorbouw".
Je hebt ze in verschillende lengtes en ook nog in verschillende diameters
Welke lengte is dit? H.O.H

Je stuurpin is ook met een Ahead systeem wel in hoogte verstelbaar maar dan moet meer tussenringen plaatsen. Alleen als je fietsenboer je stuurpenbuis al helemaal op z,n kortst heef afgezaagd lukt dit niet meer
Dirk
Ik dacht dat men dat tussenstuk een stem noemde.
Voorbouw is stuur en stuurpen. Stem is een Engels woord voor stuurpen.

Het bedoelde tussenstuk is simpelweg een stuurpen. Echt waar.
dik5 schreef:Zo,n tussenstuk heet volgens mij een "voorbouw".
Je hebt ze in verschillende lengtes en ook nog in verschillende diameters
Welke lengte is dit? H.O.H.
Dirk
Ben eventjes naar de schuur gelopen om 'm op te meten: hart op hart 12,3 cm.
Zo'n 'tussenstuk' heet toch gewoon een stuurnok?

Weet je trouwens wat het zadel weegt?
Vooruit, stuurnok. Mag ook :wink: .
bergbeklimmer schreef:Zo'n 'tussenstuk' heet toch gewoon een stuurnok?
Weet je trouwens wat het zadel weegt?
Zojuist gewogen op een digitale keukenweegschaal: hij weegt 228 gram.
Travelmaster schreef:Vooruit, stuurnok. Mag ook :wink: .
Het mag raar klinken: al 45 jaar WF'er en daarnaast 33 jaar molenaar, toch kan ik alle molenonderdelen van allerlei soorten molens makkelijker opnoemen dan fietsonderdelen. Neem nou: maanijzer, stutvang, zeeg, gording, kluft, steekbord, taatspot, kardoes, plooistuk, kruisplaat, zonneblok, wuifelaar, molenrijn, veldkruis, meelpijp, en zo veel meer....
Ik heb een plaatje voor je. Inderdaad zijn we het er in de buurt waar het stuur vast zit aan het frame niet helemaal met elkaar eens :D
Afbeelding

A.u.b. niet zeuren over het plaatje, je kunt het zelf verbeteren: wiki.wereldfietser.nl/index.php?title=Doe_mee