Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kan iemand mij vertellen welk merk frame ik heb? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kan iemand mij vertellen welk merk frame ik heb?

jony schreef:zoals beloofd, http://www.mijnalbum.nl/Album=4EMHC8NE
Het lasdetail van de Snel aan de bovenbuis lijkt er inderdaad heel erg op.
Jammer van die hamerslag-achtige lak.
Opmerkelijk is dat de groene fiets kennelijk geen remmannetje heeft op de staande achtervork terwijl er toch cantinokken aanwezig zijn. Dat zou betekenen dat de fiets is gefrabriceerd ná introductie van V-brakes en dus zo heel oud niet is, of het moet zijn dat Snel toen gebruik maakte van een geleiding die nu ook aan de zadelpenklem zit. Dat ding dat er nu zit zit volgens mij verkeerdom want de kabel staat nu onprettig schuin op de rem.
Ave Gone schreef:geen remmannetje heeft op de staande achtervork terwijl er toch cantinokken aanwezig zijn
Heel scherp gezien, en zo ziet Tante Gerrit's Vittorio uit 1993 er ook uit, cantilever nokken zonder mannetje, geleiding vanaf de zadelpenklem. Mijn eigen Vittorio uit 1991 heeft dan wel weer een mannetje maar dat heeft misschien met de extra hoge geometrie te maken (68cm, dubbele bovenbuis).

Ik moet zeggen dat ik meer gelijkenissen zie met wat hier in de garage staat (lugs, pads) maar dan weer niet het balhoofd (hier Stronglight). En als die groene vork de originele is dan ziet dat er ook anders uit dan wat wij hebben.

Ik heb even een oude Vittorio brochure erop nageslagen en het lijkt erop dat Vittorio destijds een Randonneur Populair had (R500 buizen; zonder 'driehoekje') en een duurdere Strada Randonneur (R531 of Columbus SP/SL/SLX; met 'driehoekje'), geen idee of daar altijd zo'n strikte scheiding in is gemaakt, maar zo staat het in de oude brochure.
Tja het blijven gokken, om de recente opmerkingen aan te vullen (geen snel hier in de garage, wel twee vittorio randonneurs en een vittorio tandem):
- SLX balhoofd op de twee randonneurs. (stronglight op de tandem)
- geen cantilever mannetje op de randonneurs, wel op één van de twee nog een cantilever kabel hanger die aan de zadelstrop bevestigd is, met wieltje. Vermits beide frames oorspronkelijk cantilevers hadden en later werden omgebouwd, vermoed ik dus dat vittorio enige tijd die hangers heeft gebruikt.

Als de drager origineel is, wat ie niet lijkt te zijn, dan is de kans idd groot dat het geen vittorio is. Er lijken ook boutjes te zitten voor een drinkbushouder onder de onderbuis, dat zit op geen van onze drie fietsen, dus misschien een aanwijzing dat het een Snel is?
EnriceV schreef:Er lijken ook boutjes te zitten voor een drinkbushouder onder de onderbuis, dat zit op geen van onze drie fietsen, dus misschien een aanwijzing dat het een Snel is?
Ehm, Tante Gerrit niet, mijne heeft ze wel, kon het destijds gewoon opgeven dat/waar ik ze wilde, onze tandem (ook Vittorrio) idem. Voor wat het waard is.
'k Zou zeggen een Snel.
Stuur eens een foto of een link naar deze vraag naar Snel in Utrecht: peter.snel at sneltweewielers.nl.
Zie ook http://www.sneltweewielers.nl/.

Jan