Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Offroad trektocht 17-19 oktober 2014 - Forum Wereldfietser

Offroad trektocht 17-19 oktober 2014

Beste moddervreters,

Na jaren van afwezigheid moet het er toch maar weer een keer van komen: een offroad trektocht in midden Nederland. Ik heb inmiddels een gps gekocht en vele kilometers zand, modder, grind en boomwortels gedigitaliseerd.

Het wordt waarschijnlijk een rondje Utrechtse Heuvelrug, Veluwe, Gelderse Vallei met vertrek en aankomst (in de buurt van) Amersfoort.

De route wordt -zoals tegenwoordige gebruikelijk is- voorafgaand toegestuurd.

Marc
Leuk! Ga proberen er bij te zijn.
Jammer, ik had wel graag mee willen rijden. Ik ga dan een weekje offroaden met mijn fatbike in het lake district.

groet,
patrick
Ha Marc,

Goed plan maar "jaren van afwezigheid" volgens mij heb ik je dit jaar nog gezien off road en gekiekt! :roll:

Maar meteen beetje schuiven moet het mij lukkken om aan te sluiten.


grtjes Peter
Ik doe graag mee!

groeten, Anton
Ha Marc,
Ik wil ook graag (een deel) meedoen.

Gr, Suzanne
Zo al enkele positieve reacties. Leuk om te horen. Ik zal volgende week wat meer info op het forum posten.
Gaaf plan, Marc.
Ik ga er helaas niet bij kunnen zijn. :twisted:
Ik heb een maandje Vietnam in de planning. 8)

veel plezier.



Jos
Ben nu nog op mtb-toer door Andalusie en was anders graag meegegaan maar heb al een afspraak het weekend van 18/19.
Roel
Leuk. Ga ook mee ovb. Kan ik meteen mijn nieuw rekje proberen.
Hoi Marc,

leuk plan, nog een weekeind touren. Ik moet even kijken of het haalbaar is zaterdag aan te sluiten. De interesse is er in ieder geval wel!!

Groet, BertV
Hoi Marc,

Wat geweldig dat je dit weer organiseert. Ik denk nog vaak terug aan die tocht in 2007 (wow, ja zonder knooppunten, zonder GPS Marc leek het wel uit zijn blote hoofd te doen, chapeau!) van Utrecht naar Amersfoort. Geweldig. Was van de zomer nog op dezelfde camping in Garderen, weer op de fiets maar nu met een gezin en veel meer bagage en dat vond ik wel grappig.

Nee ik doe niet mee, ben bang dat ik het niet volhoud :( maar kan het een ieder aanbevelen! En verder is Marc gewoon een aardige en gezellig gast.

Groet Marieke
Hoi Marc,

Superleuk! Kun je iets zeggen over afstanden etc. Dit om een inschatting te kunnen maken of het uberhaupt haalbaar is?

Groet Lancelotte
Offroad trektocht

Leuke afwisselende offroad trektocht over de Utrechtse Heuvelrug, de Gelderse Vallei en de Veluwe. Vertrek op vrijdagmiddag vanaf Diemen, maar je kunt ook onderweg opstappen in Baarn of Amersfoort. Mountainbike ervaring is gewenst.

Programma

Vrijdag 17 oktober
Vertrek station Diemen 15:00 uur. Route ongeveer 40 km. Overnachten op camping Zeven Linden, Baarn.

Zaterdag 18 oktober
Vertrek 9:30. Route ongeveer 85 km. Overnachten op camping Harskamperdennen, Harskamp.

Zondag 19 oktober
Vertrek 9:30. Route ongeveer 85 km. Aankomst eind van de middag op station Amersfoort

Tips:
*Bij deze tocht is het verplicht om een helm te dragen!!
*Het overgrote deel van de route is single track en dus onverhard. Een fiets met brede banden en noppen voldoet het best.
*Een extra spanbandje om te voorkomen dat je tassen zijwaarts weg klappen fietst een stuk prettiger!
*Een dag aansluiten is uiteraard ook mogelijk.
*Zorg voor eigen navigatie materiaal ( kaart of Gps ) zodat als je de groep kwijtraakt je zelfstandig de camping kan bereiken.
*Check je lichaam na elke rit altijd op teken!!
*Een week van te voren zal de definitieve Gps Track met waypoints worden vrij gegeven via de mail.
*Je bent lid van de Vereniging De Wereldfietser.

Aanmelden
Als je mee wilt dan graag aanmelden via een mailtje naar marcdirkx@hotmail.com. Graag ook even opgeven of je de hele route mee fietst. Graag ook je 06 telefoonnummer.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Getver...ik ga het helaas niet redden om mee te gaan.
Wij, Barbara Janssen & Gerlof Homan, gaan graag mee. Wij hebben ons vandaag per mail opgegeven.
Nou top initiatief en ik ben er graag bij! Ik sluit vanaf zaterdagochtend aan.

Geef je de tracks van te voren vrij of moeten we gewoon oldschool in je wiel blijven hangen? :lol:
Als het goed is heb je inmiddels kiezelsteentjes in je mail. Zou klein duimpje ook al gebruik maken van een gps?

Geen gehijg in mijn wiel meer: ik kan nu de bezemwagen uithangen.

Marc
Geweldige tocht uitgezet Marc. Mooie overnachtingslokaties. Gezellige groep mensen. En dat fantastische weer. Helemaal top.
Tot een volgende gelegenheid.

Groet Leo.
Ik vond het ook een geweldig mooie tocht, leuk ook om eens Muiden en Naarden gezien te hebben.

Het zomerse was ook heel fijn natuurlijk.

Handig dat met de GPS de tocht tegenwoordig zelfstandig gereden kan worden.
De manier van rijden zoals tijdens de eerste off-road tochten, zonder GPS, vond ik overigens zeker zo leuk.