Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets spuiten - Forum Wereldfietser

fiets spuiten

Hoi,

Ik wil mijn fiets een ander kleurtje geven, mn eigen stijl. Nou hoorde ik dat dat slecht is (van mijn wereldfietser opa). Is dat waar? Kan ik het zelf doen of moet ik het laten doen? Mijn fiets heeft al heel wat kilometers gemaakt (pas nog naar budapest) en is nog prima, alleen de lak is zo lelijk geworden. Alvast bedankt.

Kijk eens op www.bikepaint.nl

Ze zitten in Noordwijkerhout en leveren goed spuitwerk :lol:
Zij kunnen je vertellen of het wel of niet goed is. Maar ik geloof dat ze je frame eerst helemaal 'kaal stralen'.

Mijn fiets is net enkele dagen terug van de fietsenmaker voor een onderhoudsbeurt en een nieuw laagje verf. Het frame wordt idd eerst volledig kaal gestraald vooraleer er een nieuwe laag lak op komt.
Of je het zelf kan doen? Alles kan, maar ik zou het niet aanraden. Het is ontzettend veel werk omdat allemaal met de hand te doen en bovendien kan je onmogellijk de kwaliteit evenaren die de "pro's" op dit vlak afleveren.

Ik heb het lang geleden wel eens met een oude fiets gedaan. Eerst alle onderdelen gedemonteerd totdat ik alleen nog een kaal frame over had, inderdaad helemaal kaal geschuurd, gegrond en daarna gespoten (gewoon met autolak uit spuitbussen). Het resultaat viel best mee, maar ik was alleen vergeten om daarna een aantal lagen (veel hardere) blanke lak aan te brengen, zodat de verf er weer net zo makkelijk afsprong :oops: . Ik zou er nu niet meer over peinzen om mijn frame zelf te spuiten. Je evenaart inderdaad de kwaliteit van een profi niet. En inderdaad: je bent er een flinke tijd mee bezig. Volgens mij wordt je fiets er niet beter van.
Een kennis van mij heeft destijds zijn frame naar de fabriek gestuurd en het daar over laten spuiten, maar dat is al wat jaartjes geleden. Geen idee of dat nog steeds kan.

groet
Ronald

Heeft iemand een idee hoe duur het is om je fiets te laten spuiten?

Groet, Rena :wink:

Ik heb informatie aangevraagd bij Bikepaint (tip van eric) over de prijs. Wacht op antwoord...
Bedankt trouwens voor alle reacties!

Ik heb mijn fietsen laten spuiten in de fabriek van Ridley in België (is gebeurd via fietsenmaker) en ik heb 70 euro betaald. Dit was voor een egale spuiting (enkel zwart) met het een opschrift.

Volgens mijn fietsenmaker varieren de prijzen van 60 euro tot 150 euro.

Ik heb vorig jaar mijn Kemper Pedersen opnieuw laten lakken (spuiten) van zwart naar wijnrood door de Fa. HagenCycle in Beverwijk. Spuiten is daar al mogelijk vanaf 169,00 Euro! Vakmensen die werken met moderne machinery in een pracht van een werkplaats.

http://www.hagencycle.nl/content_spuiten.htm

Of bezoek de website van HagenCycle.

http://www.hagencycle.nl/

Een nieuw gelakt frame, wat een heerlijk gevoel!

Groet R. Pedersen.

Reken op iets van pakweg 170,- euro bij bike-paint, hetgeen een normale prijs is. Dat is als je hem helaal kaal inlevert (dus geen boutjes, moertjes, trapas etc.)
Maar laatst is de racefiets van Mirjam in Vlaanderen gepoedercoat voor 20 euro. De kwaliteit was zeer acceptabel. Als ik het adres weer vind, zal ik het laten weten.
:wink:

En van poedercoaten wordt ook gezegd dat het sterker is dan nat lakken. Ik heb ooit eens een sportfiets opnieuw laten spuiten gewoon bij een spuitbedrijf die auto's spoot. Helemaal kaal aanleveren, zonder onderdelen oude lak/verf eraf gehaald met afbijt. Zij hebben het frame gegrond en gelakt,was ik 15 ouderwetse guldens voor kwijt. Dus als je voor 20 euro kan laten poedercoaten zou ik die kans overwegen.

Groet, Haike
Weet iemand of BikePaint nog steeds in business is?
Iemand die recentelijk contact met ze heeft gehad?

Ik heb ze nu 2x een mail gestuurd (via hun contactformulier) maar krijg geen antwoord.
HansvanderVeeke schreef:Ik heb ze nu 2x een mail gestuurd (via hun contactformulier) maar krijg geen antwoord.
:?: Bellen?
Leon schreef:
HansvanderVeeke schreef:Ik heb ze nu 2x een mail gestuurd (via hun contactformulier) maar krijg geen antwoord.
:?: Bellen?
0252-370404 #2, en nee ze kunnen geen koeien of zebra's spuiten ;)
m-gineering schreef:nee ze kunnen geen koeien of zebra's spuiten ;)
Nu begrijp ik waarom ze niet antwoorden...

Goed, dat was mijn laatste poging. Dan wordt het frame gewoon één kleur :?

Voor wie hier niets van begrijpt:
Het leek me leuk om het frame van mijn nieuwe fiets in een koe-print (dus met witte en/of zwarte vlekken) te laten spuiten. Maar blijkbaar is dat erg lastig als zelfs bike-paint het niet kan.
Jammer, maar hij zal er niet anders door gaan fietsen.
HansvanderVeeke schreef:Het leek me leuk om het frame van mijn nieuwe fiets in een koe-print (dus met witte en/of zwarte vlekken) te laten spuiten. Maar blijkbaar is dat erg lastig als zelfs bike-paint het niet kan.
Misschien een optie?: egaal wit lakken, dan zwarte transfers voor de vlekken en afmaken met een transparante finish?

Een koe heeft, in tegenstelling tot een buis, een flinke oppervlakte, daarop zijn grote vlekken duidelijk herkenbaar.

Op een smalle buis moet je noodgedwongen kleinere vlekjes maken, of dat in het geheel van een frame nog herkenbaar is als "koe" betwijfel ik; tenzij je er dicht bij staat.

Dan zou ik eerder voor "zebra" gaan. Je kan fijnere strepen gebuiken, die je overlangs verder de buis kan laten volgen zodat ze beter herkenbaar blijven dan koeievlekken.

Beide ontwerpen zijn beslist uitvoerbaar. Maar het kost geduld en tijd en dat is uiteraard duur. Tenzij je het zelf doet.

Ik heb er ook wel eens aan gedacht. Maar je bent wel alle stickers kwijt nadien. Of kun je die dan los krijgen?

Bel Dirk Buys maar eens op die kan zo goed als alles spuiten.
Hij doet airbrush en weet van wanten.

06-30037885
http://www.buysdesign.nl/

Gewoon uitleggen wat je wilt en grote kans dat hij die klus wel voor je gaat klaren.

Succes.

Wij spuiten alles in de kleur en combinatie die je wenst!
Sarine schreef: Ik wil mijn fiets een ander kleurtje geven, mn eigen stijl. Nou hoorde ik dat dat slecht is (van mijn wereldfietser opa). Is dat waar?
Wat je wereldfietseropa waarschijnlijk bedoelt met "slecht", is dat de spuiter, voor hij gaat schilderen, je fiets gaat stralen. Zo haalt hij niet alleen de oude verf eraf, maar ook een laagje metaal. Je kan je voorstellen dat als je dat keer op keer doet, je fiets op een gegeven moment wel heel erg licht wordt.