Additionally, paste this code immediately after the opening tag: afmelden forum - Forum Wereldfietser

afmelden forum

Ik wil mij graag afmelden voor het forum, dus al mijn gegevens verwijderen. ik kan helaas nergens vinden hoe dat moet. Misschien een idee om dat ook op de FAQ te zetten.
In de huisregels staat bij punt #9 al e.e.a. over verwijderen en/of anonimiseren. Daarnaast staat er toch echt dat je bij vragen terecht kunt bij de gebruiker "Moderator" via een PB. Lijkt me dat dat voldoende zou moeten zijn?
Geert,

Berichten verwijderen doen we niet. Je kunt altijd jezelf anonomiseren door een andere forumnaam te kiezen en je gegevens (email) verwijderen. Verder afmelden hoeft niet. Je hoeft alleen maar niet meer te komen...
Dit lijkt me een legitieme vraag, maar de huisregels, de FAQ en de reacties hierboven maken het mij nog niet echt duidelijk.

Als ik naar "Gebruikersprofiel > Profiel > Accountinstellingen wijzigen" ga, kan ik gebruikersnaam en e-mailadres wijzigen. Maar beide velden zijn wel verplicht.

Stel dat ik mijn accountgegevens zou willen verwijderen, is het dan de bedoeling dat ik een onzinnaam en onzin-e-mailadres invul?
Daar komt het wel op neer eindgebruiker.

Bedenk je overigens dat indien je in je post geschiedenis vermelding hebt gemaakt van je eigen naam of andere gegevens, dat deze hiermee niet weggehaald zijn. Volgens mij is het niet langer mogelijk om berichten ouder dan een bepaalde duur zelf te wijzigen.

Dus in dat geval is het raadzaam de betreffende posts te verzamelen en het moderator team te benaderen met het verzoek deze specifieke posts te anonimiseren indien zelf onmogelijk.
@eindgebruiker: Klopt, onzinnaam en email invullen en je bent min of meer anoniem.

Maar wat Stef zegt klopt ook. Teksten waarin je gekwoot bent worden hiermee niet aangepast. Bij dringende redenen kan de moderator die aanpassen.

Dit is overigens een discussie die al vele malen gevoerd is en telkens weer terugkomt. Zoek even in de oude berichten als je meer wilt weten.
beste mensen,
bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een andere naam aangenomen :). niet dat ik iets te verbergen heb, maar ik kwam niet zo vaak meer op het forum en het leek me daarom prima om me af te melden om het 'forum-bestand' ook een beetje 'schoon' te houden. Maar nu blijf ik ... en zal ik zeker nog wel eens langskomen....

Overigens blijf ik het raar vinden dat je jezelf niet gewoon kan verwijderen uit het forum. Lijkt een beetje op facebook toestanden van een paar jaar geleden. Eenmaal een account aangemaakt en dan zit je er aan vast.

Verder niks dan lof over het forum, hoor! veel gelezen, veel geleerd.

Geert
geertvanzwolle schreef: Overigens blijf ik het raar vinden dat je jezelf niet gewoon kan verwijderen uit het forum. Lijkt een beetje op facebook toestanden van een paar jaar geleden. Eenmaal een account aangemaakt en dan zit je er aan vast.
Dat je niet geheel kan verdwijnen van een forum als dit, vind ik niet zo onlogisch. Stel je voor wat het zou doen met bestaande topics waar nog vaak naar verwezen wordt als er opeens deelnemers (met hun bijhorende posts) zouden verdwijnen.

Bij Facebook vind ik dat iets anders omdat Facebook nog veel vluchtiger is, er wordt zelden verwezen naar discussies/posts van maanden (laat staan jaren) geleden.