Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe fietsfabriek in het hart van Brussel - Forum Wereldfietser

nieuwe fietsfabriek in het hart van Brussel

http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/v ... essenswijk

Je moet maar durven.
En als het inderdaad fietsen zijn die aangepast zijn aan de Brusselse fietsrealiteit dan kun je er inderdaad gerust mee op reis, zoals meneer Gerkens zegt.
Eindelijk eens goed fietsnieuws uit Brussel.

joost r
Ik ben benieuwd wat er uit die fabriek komt. Als de fiets tegen Brussel kan zal een vakantie inderdaad geen probleem hoeven te zijn, misschien zijn de fietsen wel Antwerpen-proof!
Experts zullen aan de hand van het artikel wellicht al een paar merken voor de onderdelen kunnen noemen, aan de hand van de genoemde inkoopplaatsen: frames uit Bielefeld en zo. (Patria?)
Niettegenstaande het nog steeds bedroevende overheidsbeleid op het gebied van (fiets)mobiliteit 'leeft' de fiets in alle grote Vlaamse steden en Brussel (over Wallonië kan ik geen oordeel vellen). Er steekt echt een fietscultuur op, de fietswinkels schieten als paddenstoelen uit de grond en daaronder zitten ook veel gespecialiseerde fietswinkel met hun eigenheid, meer en meer mensen vinden de fiets als functioneel vervoersmiddel (wat in Nederland al veel langer het geval is) maar ook als 'cultuur', bedrijven beginnen de fiets te ontdekken, winkeletalages (ook van niet fietswinkels) waarin fietsen een rol spelen zijn niet ver te zoeken, er ontstaan allerlei diensten op en met de fiets, van fietsende loodgieters, over fietsende tuinaannemers, fietsende soepleveranciers, fietstaxi's, ...

Er is nog een ontzettend lange weg te gaan voor België een echt fietsland wordt en zeker een fietsparadijs zal zijn. (Een wielerland is het al langer, maar zoals terecht in het artikel aangegeven, is dat iets fundamenteels anders.)
De overheid lijkt soms eerder tegen dan mee te werken en blijft hardnekkig fouten maken en te grijpen naar een mobiliteitsdenken dat sterk verouderd is. Maar dat gaan ze niet kunnen blijven volhouden als ik zie hoe het fietsen leeft.

Renaat
Revanho schreef:over Wallonië kan ik geen oordeel vellen
In het Luikse zal het aantal fietsen verveelvoudigd zijn, maar helaas is tien keer bijna niets nog steeds heel weinig. Fietsen is er dan ook nog steeds heel avontuurlijk, of het moet op de routes zijn waar men op zondag met de kinderen fietst, te weten de route langs de Maas in de stad, langs de Ourthe naar Esneux en de ligne 38.

Bijschrift 3-10-14: Ik ben vandaag weer eens met de fiets in Luik geweest en vanaf het begin van de fraaie Ligne 38 op goed geluk naar de Maas gefietst. Doodeng.
Ave Gone schreef: Experts zullen aan de hand van het artikel wellicht al een paar merken voor de onderdelen kunnen noemen, aan de hand van de genoemde inkoopplaatsen: frames uit Bielefeld en zo. (Patria?)
Velgen uit Hoogstraten dat moet EXAL zijn.
Spaken uit Wilrijk dat is SAPIM.
Op zich prima onderdelen maar wie in Antwerpen deze onderdelen combineert ken ik niet. En juist die speelt een sleutelrol... ;-)

Greetz,
Bram
En hier dan een filmpje over het resultaat.

http://www.brusselnieuws.be/nl/video/tv ... raag-groot

(Met op het eind de belachelijke test van de nieuwe fiets door een wielrenner die het filmpje bijna helemaal verpest, ware het niet dat het nieuws zo goed is dat zelfs al dat lycra mijn goed humeur niet stuk krijgt.)

joost r
joost r schreef:En hier dan een filmpje over het resultaat.

http://www.brusselnieuws.be/nl/video/tv ... raag-groot

(Met op het eind de belachelijke test van de nieuwe fiets door een wielrenner die het filmpje bijna helemaal verpest, ware het niet dat het nieuws zo goed is dat zelfs al dat lycra mijn goed humeur niet stuk krijgt.)

joost r
Resultaten van globalizatie zijn onvermijndlijk
Sapim spaken uit Wilrijk made in Hungary of nog erger bij Sapim Asia

Zijn er alternativen? Yes – Dt Swiss made in Taiwan.

OOh de arme moeder in het filmpje. Ze geloof aan het verhaal – Made in Begium /Europe.