Additionally, paste this code immediately after the opening tag: micro sd-card - Forum Wereldfietser

micro sd-card

ik kocht vandaag een micro sd-card van 8 gig.

toen ik deze in de computer stak en een kaart via basecamp wilde laden gaf deze echter aan dat het 4 gig is?

Hebben jullie dit ook

Mario
Er zijn twee mogelijkheden. Ofwel je computer heeft een verouderde lezer voor sd-kaartjes, ofwel het was geen kaart van 8GB, maar van 4GB. Het eerste is overigens prima mogelijk.
Ik heb sinds een jaar een nieuwe windows computer met 8.1

mario
Even testen in een andere pc of laptop. Nog steeds 4GB? Terug naar de winkel!

Peter
Formatteer uw nieuwe SD-kaart eens als NTFS. Als ze nu geformatteerd is als FAT32 kan dat de reden zijn dat je slechts 4 GB ziet.
supermario schreef:ik kocht vandaag een micro sd-card van 8 gig.

toen ik deze in de computer stak en een kaart via basecamp wilde laden gaf deze echter aan dat het 4 gig is?

Hebben jullie dit ook

Mario
Even formatteren met https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/

Dan weet je het zeker :wink:
Horizonfietsers schreef:Formatteer uw nieuwe SD-kaart eens als NTFS. Als ze nu geformatteerd is als FAT32 kan dat de reden zijn dat je slechts 4 GB ziet.
Nooit doen, er zijn speciale formatteerprogramma's voor en zeker niet met NTFS !!
FAT32 kan maximaal een schijf van 2 terabyte aan. De maximum bestandsgrootte is echter 4GB. De vraag is dus hoe groot is de kaart die je erop wou zetten? Misschien bedoelde Basecamp dat de kaart te groot was (>4GB).

Als je bij de schijven in Windows 8 kijkt, dan kun je zien hoe groot het kaartje is volgens Windows. Ik heb geen W8, dus vraag me niet hoe.
Ik heb via het programma van Michael gekeken en deze geeft aan 7.41 gig.

Het rare is Basecamp geeft nog steeds aan 4 gig bij kaarten over zezetten op de sd-card

Mario
Dat komt omdat je een kaartbestand naar SD wil schrijven die te groot is (groter dan 4 GB kan Garmin niet lezen). Je zult dus die kaart moeten opsplitsen in delen die kleiner zijn.
Hallo Tovenaar

Ik heb de sd-card los in de computer gestopt, dus niet mijn gps aangesloten.

Dit heeft dan toch niks te maken met Garmin?

mario
Elke FAT-standaard heeft een maximum bestandsgrootte. Op een FAT32 SD-kaart, kun je bestanden plaatsen, lezen en bewerken met een maximaal formaat van 4 GB.

Dus het ligt aan het kaartje Mario :wink:
Oke, maar als ik in delen de fiets kaart op de card zet wordt het dan niet over geschreven.

mario
supermario schreef:Oke, maar als ik in delen de fiets kaart op de card zet wordt het dan niet over geschreven.

mario
Gewoon de eerste kaart die je erop zet een andere naam geven en dan de tweede er opzetten; dan wordt er niks overschreven.
Hier kun je een programma downloaden om kaarten een andere naam te geven, erg handig!
http://www.javawa.nl/jdm.html
Peter.
Ik gebruik dit programma.

Moet ik nu de bestandsnaam of de kaartnaam veranderen?

Kan ik dan ook bv op de sd card Europa west en noord zetten, met een andere naam?

Mario
supermario schreef:Ik gebruik dit programma.

Moet ik nu de bestandsnaam of de kaartnaam veranderen?

Kan ik dan ook bv op de sd card Europa west en noord zetten, met een andere naam?

Mario
De bestandsnaam op de SD-kaart,
dus bijv Europa-west.img
en Europa-noord.img
Ik gebruik dit programma.

Moet ik nu de bestandsnaam of de kaartnaam veranderen?

Kan ik dan ook bv op de sd card Europa west en noord zetten, met een andere naam?

Mario
De bestandsnaam
Het is gelukt ik heb er alles op kunnen zetten wat ik wilde.

Maar W/N en o er op zittenging niet, kwam net een paar mb te kort. Heb er nu N/W en Duitsland op gezet.



Mario