Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dazer gevraagd - Forum Wereldfietser

Dazer gevraagd

Hallo, ik ga in mei in Griekenland fietsen en nou lees ik steeds meer verontrustende berichten van honden die agressief zijn. Vandaar mijn vraag, heeft er iemand in mei een dazer te leen of eventueel te koop?
Roger

Op de fiets in Griekenland heb ik geen enkele last gehad van honden. Op verschillende wandelvakanties voornamelijk last gehad van "volghonden". Die lopen 10 kilometer met je mee en kwispelen.

Mocht je ooit die enkele agressieve hond tegenkomen dan kun je hem met een koekje van eigen deeg behandelen. Reageer agressief en dominant, scheld de hond volkomen verrot en gooi stenen naar hem.

Overigens ben ik wel eens al fietsend gebeten. Dat was in Nederland toen ik een jaar of elf was. De hond rende uit een steeg en hing meteen in mijn been. Ik had geen Dazer bij me :wink: maar dat had denk ik niets uitgemaakt.

Sjirk

Hoi!

Ik heb net mijn eerste hondenervaringen achter de rug in Jordanie. Er lopen daar redelijk veel wilde en halfwilde honden rond. Ze rennen wild blaffend met je mee maar doen verder niks en geven het na 100 meter op. En mocht er een valse tussen zitten dan is het tegen de tijd dat je je dazer gereed hebt toch wel te laat. Ik heb mijn dazer in ieder geval geen enkele keer gebruikt. Gewoon hard terug roepen, schelden en lekker aggressief doen en ze anders al fietsend een trap verkopen.
Werkt prima, je kan je agressie kwijt en het spaart batterijen :)

Fiets de wereld,
Whisky