Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Doorlopende reisverzekering - Forum Wereldfietser

Doorlopende reisverzekering

Ik ga per januari voor onbepaalde tijd reizen en zoek een goede niet al te dure doorlopende reisverzekering.
Iemand tips waar ik op moet letten of welke verzekering goed is en waarom.

Dank je wel.
Ga je langer dan een jaar? Blijf je ingeschreven in Nederland?

Als je korter gaat dan voldoen al snel een hoop verzekeringen. Bij een langer verblijf in het buitenland met behoud van inschrijving in NL, blijven er maar weinig verzekeringen over.
Ik weet nog niet hoe lang ik ga. Maar de kans dat het langer dan een jaar wordt zit er dik in. Blijf wel ingeschreven in Nederland.
Wat blijft er over als ik langer weg blijf dan een jaar?
Ohra heeft er eentje waarbij je 365 dagen aaneengesloten op reis mag zijn.
Delta Lloyd ook, maar dan moet je dus wel 'even' naar huis om weer 365 dagen verzekerd te zijn.
Volgens independer.nl gaan de volgende doorlopende reisverzekeringen in ieder geval tot een jaar:

- Centraal beheer Achmea
- Delta Lloyd
- Ohra
- Avéro|achmea
- FBTO

Ik zou zeggen loop die reisverzekeringen langs om te zien of er één tussenzit waarbij er een maximale duur van > 365 dagen in zit.

En anders Allianz Globetrotter, tot 2 jaar. Dan is er ook nog de Special ISIS reisverzekering, deze is dekkend tot 4 jaar. Volgens mij is er geen verzekering met langere duur dan Special ISIS.
Hoe controleert zo'n verzekering of je in Nederland bent geweest. Ik kijk nu bij die Allianz verzekering en die wil dat ik aangeef hoe lang ik weg ga. Weet ik veel :)
Als die Allianz vroeger Elvia was, dan kan het zijn dat in de voorwaarden iets staat dat je geld kunt terugkrijgen indien je korter weg bent dan dat je de verzekering voor afsluit. Dan kun je dus gerust 48 maanden invullen.

Verder moet je ook iets besluiten over al dan niet uitschrijven uit de GBA. Uitschrijven uit de GBA betekent wellicht ook geen verplichting voor een zorgverzekering. Maar daar zitten weer allerlei haken en ogen aan. Ik heb ooit 3 verschillende instanties in Nederland gebeld om daar meer informatie over te krijgen. Alledrie verwezen ze naar elkaar en alledrie riepen ze iets anders. Ik heb me maar gewoon ingeschreven gelaten in de GBA (bij m'n ouders) en een zorgverzekering aangehouden. Ik zou in ieder geval wel zorgen voor een dekking van medische kosten. Er hoeft niets te gebeuren, maar áls er iets (buiten je schuld om) gebeurt, kan een ziekenhuis natuurlijk moeilijk doen als die kosten niet gedekt worden.
ingeschreven zijn en / of sociale premies betalen in NL maakt ook uit voor je AOW: als je dat in enig jaar niet doet, krijg je 2% minder AOW. Bij twee kalenderjaren wordt dat 4%.... enzovoort (check de details bij de instanties, want die ken ik niet).