Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vaude Hogan Ul 2p - Forum Wereldfietser

Vaude Hogan Ul 2p

Te koop: slechts enkele keren gebruikt.
Heu, de advertentieruimte hier wordt toch niet per letter betaald? :shock:
Mogelijk zijn de wenken (zie punt 2) voor het plaatsen van een advertentie je onbekend?

Iets concreter:
  • Verkoop na een korte gebruiksduur roept de vraag op waarom je niet tevreden met de tent bent. Is ze niet ruim genoeg bijv.?
  • Wat is het modeljaar (of aankoopjaar) van de tent?
  • Is de aankoopfactuur beschikbaar? Handig bij het onverhoopt moeten claimen van garantie of beroep doen op nonconformiteit.
  • Welke kleur heeft ie? Volgens de website van Vaude (specificaties huidige modeljaar) is (was) deze zowel in een groene tint als in oranje verkrijgbaar.
  • Vaude suggereert een winkelverkoopprijs van €325. Wat vraag jij er voor?
Ik zal even voor mijn moeder spreken:
Groen, gekocht bij Bever, bon, 3-4mnd oud, t.e.a.b (min E250), afhalen in Afoort, kun je hem op grasveld opzetten en controleren.

Waarom? Iemand was tegen oude tent opgelopen en stokken kapot en doek gescheurd. Snel bij Bever deze gekocht. Slapen, comfort en ruimte bevallen. Opzetten met hulpstukken niet. Nu in de verkoop.
Hartelijk dank voor de openhartige aanvullingen in telegramstijl, lekker compact en toch volledig! :)

Na het bekijken van wat video's op YouTube en de handleiding bij Vaude zie ik af van het uitbrengen van een bod (en eigenlijk moet mijn oudste tent eerst echt stuk zijn). De Hogan UL 2p blijkt een binnentent-eerst-opzetten-en-daarna-het-buitendoek-erover-werpen-tent, en ik zoek het tegendeel. Tweede nadeel voor mij is de pakmaat (Vaude: cilinder van 56 cm lang bij 15 cm doorsnee). Ik steek de tent graag in mijn fietstas en zou de stokken daarvoor moeten (laten) aanpassen. Dan wacht ik liever op een mij passender aanbod.

Desondanks lijkt het me een leuk en ook niet te zwaar (zomer)tentje. Tom Allen van TomsBikeTrip schreef er positief over (http://tomsbiketrip.com/vaude-hogan-ultralight-review/).
Hoi,
Ik gebruik deze tent al vele jaren en de stokken passen gewoon achterin mijn fietstassen.
Groet, Petra.
Niet dat ik dan alsnog geïnteresseerd ben, maar hoe lang zijn de stokdelen in samengevouwen toestand dan?

Vrijwel altijd komt de lengte van de stokdelen overeen met de lengte van de door de fabrikant opgegeven pakmaat. In mijn ervaring merk ik dat een zak met tent en stokken tot 40 à 42 cm lengte uitstekend verticaal in een Ortlieb Backroller Classic past. Langer is alleen mogelijk als ik ze diagonaal plaats en dat wil ik liever niet (pak- & propgemak).
aardvark schreef: .. hoe lang zijn de stokdelen in samengevouwen toestand dan?
48cm