Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets niet stuurvast en daarna terug ok..... - Forum Wereldfietser

fiets niet stuurvast en daarna terug ok.....

Als ik met mijn mountainbike in een put (je) rijd is mijn fiets een "tijdje" (ongeveer 1 km) niet meer stuurvast, hij trekt naar links en naar rechts zonder aanduidbare reden; balhoofd is ok (denk ik), geen spel op wielen, bandendruk ok,
ik zit met een groot raadsel, wie heeft ervaring hiermee?? Dank voor een antwoordje!
Klinkt wel nogal extreem, maar hoe is het met de afstelling van je balhoofdlagers? En je verende vork is die op tijd geserviced. Plakken de remblokjes niet?
Lijkt toch heel erg op een niet goed werkend balhoofd. Putjes in de lagerschalen of te vast aangedraaid.

Paul
Kan zelfs aan frame of achterwiel liggen...
Fiets helemaal nakijken of alles wel vast zit en heel is.
Vork?
Dat 'klinkt' als een scheurtje in je frame. Bekijk eens met een sterke zaklamp de laklaag van je frame. Meestal als er een barst in de lak zit, zit eronder een scheur in het frame. Check met name de liggende achtervork.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je bier in je bidons hebt in plaats van water :wink: