Ik ben bezig met de eerste voorbereidingen voor een fietsreis Patagonië en/of wellicht een stukje noordelijker. Met mijn aangeboren afwijking om bergen te willen zien en de ervaringen tijdens onze Great Divide-tocht, zal de route langs de rug van de Andes gaan lopen. Nu zijn er op kaarten en Google Maps vrij veel wegen die (bijna) tot de grens lopen, dan mist er een stukje en daarna heb je aan de andere kant van de grens weer een weg. Hoe ver die wegen doorlopen verschilt per kaart, maar nagenoeg overal kun je met Google Earth zien dat de wegen fysiek gewoon verbonden zijn. Daar gaan onmogelijk overal douanes te vinden zijn.
Van verslagen van anderen (o.a. Eric Schuijt) en topics hier op het forum begrijp ik dat er dan stempels gehaald moeten worden ergens in een bewoonder deel van het land. Maar de grote vraag is dan: werkt dat overal zo en waar vind je die grens-/douaneposten? Ik waag graag een gokje en een beetje avontuur is alleen maar leuk, maar het gaat daar vaak meteen om grote afstanden om ergens anders de grens over te kunnen.
Of zou je ook gewoon door kunnen fietsen zonder stempel, als je dat trucje dan maar zo herhaalt dat je bij uitreizen met het vliegtuig de laatste stempel wel op orde hebt?
Van verslagen van anderen (o.a. Eric Schuijt) en topics hier op het forum begrijp ik dat er dan stempels gehaald moeten worden ergens in een bewoonder deel van het land. Maar de grote vraag is dan: werkt dat overal zo en waar vind je die grens-/douaneposten? Ik waag graag een gokje en een beetje avontuur is alleen maar leuk, maar het gaat daar vaak meteen om grote afstanden om ergens anders de grens over te kunnen.
Of zou je ook gewoon door kunnen fietsen zonder stempel, als je dat trucje dan maar zo herhaalt dat je bij uitreizen met het vliegtuig de laatste stempel wel op orde hebt?