Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Off-road routes - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Off-road routes

Mocht iemand eens in Schotland onverhard willen 'fietsen', dan hier 2 ideeën (aan elkaar te knopen):
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 12&t=19935.

Aangezien dit onderwerp in Europa staat, kan ik mijn geplande route door een gedeelte van de Andes in Peru (in 2005) hier niet kwijt... :lol:
Robertjan, hoe verhuis je dat dan? Lukt me nl niet ..
(ja ik neem het gelijk serieus, ging bij Leo al de mist in dusss ... :wink: )
Via
http://voorheen-de-boswachter.nl/fietse ... /24-06.php
http://voorheen-de-boswachter.nl/fietse ... /25-06.php

Kom je bij GPSies uit met de mogelijkheid om de route te downloaden.

Gr Leo.
Even een vraagje nav Willem12 z'n opmerking in het fatbike topic:
Routes gaan vaak over wandelpaden en stukken natuur waar je absoluut niet wil dat er veel fietsers komen. Zo af en toe iemand valt niet op. Hoe minder we de tracks openbaar maker hoe langer we er lol van kunnen beleven.

Begrijp ik het goed dat fietsen op wandelpaden/offroad in NL niet is toegestaan?
Ook las ik iets over dat je in het donker niet offroad mag fietsen? Waarvoor is dat want heel NL is toch volgebouwd met straatverlichting dus een fietslampje kan toch geen kwaad?

Zo ook het strand, mag je daar officieel wel fietsen of krijg je dan problemen? Ik wilde daar eigenlijk de zon zien zakken en dan in het donker langs de zeekust verder omhoog trappen. Zo overbrug ik misschien ook het drukste gedeelte en het lijkt mij iig een mooie belevenis.

En ik ben maar een solofietser en bij eventueel gezeur zal ik 'öåöäæøvasägerduöåäæø' mompelen en net doen alsof ik geen nederlands förstå. Slecht plan of zal het helpen?

Maar heb eigenlijk weinig zin in problemen, wil het ook vooral niet verpesten voor andere fietsers dus vandaar mijn vragen.
Mijn ervaring is dat als geen overlast voor anderen veroorzaakt je geen problemen krijgt. In NL wonen nu eenmaal veel mensen op een postzegel en kom je in de bossen e.d. wel anderen tegen. Met een belletje als je nadert en een moment van verbaal contact bij het passeren blijft het voor iedereen leuk. Heb me nooit zorgen gemaakt of ik ergens formeel wel of niet mag fietsen.
Formeel is het zo dat veel bossen alleen toegankelijk zijn bij dag licht. Maar dat wordt nergens gecontroleerd. Je loopt meer risico in het donker, een dumper van afval tegen te komen dan een controleur van een officiële instantie.
Fietsen op een donker strand, dan ben je echt alleen.

Dus, fietsen met gezond verstand, gewoon doen zou ik zeggen.

Gr Leo.
Via via ben ik al benaderd door een boswachter en ze vinden alles prachtig zo lang we maar geen problemen veroorzaken. Niet op zondag, niet in de buurt bij wandelaars en geen kwetsbare natuur storen. Maar ze zijn wel bevreesd om 's ochtend dooie fietsers te vinden die hun nek hebben gebroken tijdens nachtfietsen. Je mag na zonsondergang niet meer in de bossen zijn en alhoewel het landelijk verbod op wildkamperen is vervallen, hebben veel gemeentes het direct in de lokale apv "verboten'.

Het is een strijd de wildfietsers heel langzaam verliezen. Op veel plekken worden nieuwe atb routes aangelegd met als voorwaarde dat de rest van bos fietsvrij wordt.

Mijdt de meute en rijdt op afwijkende tijden en alles gaat goed. Vorige week zondag was ik niet slim bezig en kwam om 14h de Kennemer Duinen in. Binnen 30min vier Boswachters......dan maar knooppunten :)
Na de woorden van Leo wil ik gelijk een luide fietsbel kopen maar na die van Willem wil ik het liefst geruisloos door het bos sluipen. :D

Maar het is duidelijk hoor: niet op zondag, niet bij veel wandelaars, niet na zonsondergang en niet m'n nek breken.
En vooral m'n zweedse gewoontes thuislaten dus geen vuurtjes stoken om 't geschoten wild te roosteren, geen bessen en paddestoelen plukken, niet overal je visnoertje uitgooien, niet in je blootje gaan zwemmen en kamperen mag alleen bij een bepaalde paal. No problem! :wink:

Het enige probleem is dat ik hou van doortrappen en lange dagen maken en op deze manier doe je wel errug lang over de - wat zal het zijn- 1000km? En knooppunten volgen, dat klinkt als asfalt, stoplichten en gestresste automobilisten?
Dus ben nu erg aan het twijfelen of ik er wel goed aan doe om te gaan ..
Ik kan mogelijk wel voor eind sept. weg en als ik dan bij Zandvoort begin kan ik nog de boot naar Vlieland nemen, daar heb ik iig wel veel zin in.

Maar nu eerst maar eens op zoek naar een bel ..
en een slot, dat heb ik ook nog niet ..
een bel en een slot op een fatbike, hoe diep kun je zakken?! :shock:
Yopie schreef: niet in je blootje gaan zwemmen en kamperen mag alleen bij een bepaalde paal. No problem! :wink:
en wij maar op de loer liggen :lol: