Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (budget) tunneltent - Forum Wereldfietser

(budget) tunneltent

Beste mensen,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe trekkerstent. Op het moment hebben we een wildebeast vumba mountain (een tunneltentje van perry sport). Wij zijn er niet heel erg tevreden over. Het gaat dan voornamelijk om de grootte (te klein voor onze fietstassen) van de voortent en de slechte ventilatie. Ons oog is nu gevallen op wederom een tunneltent model, maar dan met ruime voortent, 3 bogen en een zij-ingang. Voorbeelden van tenten volgens dit model zijn de katma L (perry sport), ramble four fingers, Alkaid 2/3 (Carl Denig), Bighorn 2 (Eureka) en de Himalaya RS (Vrijbuiter). De prijs ligt tussen de 200 en de 300 euro. Deze tenten lijken qua model allemaal erg op elkaar. Is er iemand die meer (gebruikers)informatie kan geven over één van deze modellen. Zijn er modellen die we absoluut niet moeten kopen, of juist wel. We horen het graag! (voordat we weer een miskoop doen ;).

groeten,
Jarry en Sietske

Recentelijk zagen wij onszelf geconfronteerd met hetzelfde probleem. We zochten eveneens een ruime tunneltent met een aantrekkelijke prijs en een goede kwaliteit. Wij hebben gekozen voor een Ramble Four Fingers.
Aantal redenen hiervoor:

1. De four fingers is zeer ruim, met een binnentent lengte van 230 cm is dit een ideale tent voor twee lange mensen.
2. Buitentent is van rip-stop polyester
3. Goede ventilatie mogelijkheden.
4. Tent was zeer strak op te zetten.
5. Tent is in groen leverbaar. Handige als je een keer illegaal wilt kamperen dan is de tent niet direct zichtbaar. (Dit i.t.t. de fijne blauwe kleur van Eureka)

De tenten van de Vrijbuiter, Perry Sport en Carl Denig ken ik niet. Wij hadden als optie ook nog de Tatonka tenten (met name de Alaska 2 of 3) in ons hoofd. Deze tent is vorig jaar in Duitsland door Outdoor Magazin ([url]www.outdoor-channel.de[/url]) uitgeroepen tot tent van het jaar.
Uiteindelijk gaf het gewicht en de rip-stop polyester de doorslag.

Succes ermee!

De ramble four fingers lijkt ons ook een mooie tent. Hebben jullie al gebruikservaring met de tent opgedaan? Bij onze huidige tent hebben we erg veel last van condensvorming waardoor we steeds met een natte slaapzak wakker werden omdat we dan per ongeluk tegen de binnentent aanrolde. Heeft de four fingers dit ook of is de ventilatie afdoende geregeld? Ben je verder al zwakke punten aan de tent tegengekomen? In ieder geval bedankt voor je reactie!

groeten,
Jarry en Sietske

Ventilatie is bij de Ramble goed geregeld. De hele voorzijde van de binnen tent is voorzien van gaas. Aan de kopse kanten van de tent zijn tevens regelbare ventilatie openingen gemaakt.

Ik heb tot nu toe nog geen condensatie problemen gehad. Maar ik heb de tent eerlijkheidshalve ook nog echt veel gebruikt.

Verder heb ik nog geen zwakke punten kunnen ontdekken. of het moeten de haringen zijn. Hier in nederland zijn ze goed genoeg. Echter ik denk dat de haringen het niet lang vol houden als de bodem hard wordt en je flink moet hameren. Een paar goede spijkers meenemen is dan verstandig.

Groeten
We kamperen sinds vorig jaar in een Nomad Tellem 2 die we voor 240 Euro hebben gekocht. Voldoet volgens mij aan jullie eisen.

Ventilatie: ook een deur die geheel met gas kan worden gesloten. De hoeveelheid condens is echter nog steeds fors. (vocht kan de buitentent niet voldoende uit).

De tent weegt nog geen 4 kg en is vlot op te zetten door 1 persoon. De tent weer in z'n hoesje proppen is een ander verhaal, maar ook dat is ons tot nu toe iedere keer gelukt.

De kleur is donkergroen.

De tent van Denig is nogal teleurstellend, Denig's reputatie niet echt waardig: na een paar jaar gebruik zit er geen kleur meer op, zonder opspannen staat hij al snel als een vaatdoek, en bij een forse regenbui nogal wat doorslag op ritsen en doek....

ik ben toevallig 3weken geleden in amersfoort tegen een leuke aanbieding aangelopen; en gelijk gekocht. Het is een active leisure lichtgewicht trekkerstent voor tweepersonen, met een ruime voortent waar eventueel de fietsen in kunnen. De tent weegt 4kg en de stokken zijn van alu, een enorm goede en luxe tent. KOst normaal 269,- en nu daar in de aanbieding voor 149,- ik weet niet meer 1-2-3 de naam van de zaak, maar dat kan ik eventueel wel voor je opzoeken.

je kunt altyd contact met me opnemen op ttk@re-cycling.nl