inderdaad is het van evident belang om te weten wat voor fietsframe het betreft.
net een post van de TS, die shimano wh-500/550 wielen die kun je beter thuislaten..slechte naven.. voor een langere reis zou ik kiezen voor een bagagedrager en niet zo een die je er nu op hebt zitten (blackburn?). Tubus heeft speciale kit om de drager vast te maken aan je frame. stuk betere oplossing.
Voor de rest helemaal eens, gewoon doen wat je wilt en het avontuur tegemoet. Succes!!
Mbt stijfheid frame, bracket stijfheid verandert niet en die ligt van een racefiets echt veel hoger geldt ook voor de torsiestijfheid. Wat @wim schrijft mbt racfietsen dat gaat ook op voor vakantiefietsen.. tgv gewicht zal er een frame meer torderen.
Veel CX fietsen wijken niet veel af van de wegmodellen alleen meer clearance en remmen. cantilever remt slecht maar gelukkig kun je hydraulische remmen monteren met gebruik van STI shifters.
De 'aversie' mbt carbon is mijn inziens behoorlijk onterecht. Wordt bijna gedaan alsof het inferieur materiaal is terwijl hele racewagens, motorframes, en halve vliegtuigen er van worden gemaakt.. Net als bij staal en alu heb je ook inferieure carbon waarbij er veelal sprake is van glasvezel soort dan van hoogwaardig carbon die ook op de juiste wijze is verwerkt. Je zult niet snel een carbonfiets zien die geschikt is voor een bagagedrager omdat fabrikanten die markt niet echt hoog op hun prioriteitenlijst hebben staan.. beter de markt op met 650b, 29" FS en HT, CX disc.. iets grotere markt..
net een post van de TS, die shimano wh-500/550 wielen die kun je beter thuislaten..slechte naven.. voor een langere reis zou ik kiezen voor een bagagedrager en niet zo een die je er nu op hebt zitten (blackburn?). Tubus heeft speciale kit om de drager vast te maken aan je frame. stuk betere oplossing.
Voor de rest helemaal eens, gewoon doen wat je wilt en het avontuur tegemoet. Succes!!
Mbt stijfheid frame, bracket stijfheid verandert niet en die ligt van een racefiets echt veel hoger geldt ook voor de torsiestijfheid. Wat @wim schrijft mbt racfietsen dat gaat ook op voor vakantiefietsen.. tgv gewicht zal er een frame meer torderen.
Veel CX fietsen wijken niet veel af van de wegmodellen alleen meer clearance en remmen. cantilever remt slecht maar gelukkig kun je hydraulische remmen monteren met gebruik van STI shifters.
De 'aversie' mbt carbon is mijn inziens behoorlijk onterecht. Wordt bijna gedaan alsof het inferieur materiaal is terwijl hele racewagens, motorframes, en halve vliegtuigen er van worden gemaakt.. Net als bij staal en alu heb je ook inferieure carbon waarbij er veelal sprake is van glasvezel soort dan van hoogwaardig carbon die ook op de juiste wijze is verwerkt. Je zult niet snel een carbonfiets zien die geschikt is voor een bagagedrager omdat fabrikanten die markt niet echt hoog op hun prioriteitenlijst hebben staan.. beter de markt op met 650b, 29" FS en HT, CX disc.. iets grotere markt..