Lidje schreef:Je zou toch denken dat er zo een Europese variant moet bestaan.
Het is nog veel erger dan je denkt.
Als ik de engelstalige Wikipedia over Fahrenheit als bron mag opvoeren zijn er naast de VS van A slechts 4 andere kleine gebieden/landen die die schaal om een temperatuur aan te duiden hanteren. Vrijwel de hele wereld meet en rekent in graden Celsius. StemCAPtain heeft of slecht marktonderzoek gedaan, of vindt export minder belangrijk dan de eigen, Amerikaanse, markt. Slechts 1 op 22 wereldbewoners is (kapitaalkrachtig) Amerikaan (cijfer 2008; 304 tegen 6.689 miljoen).
Misschien dat het product niet goed te beschermen is tegen namaak (is het een patent waardig?) en bestaat er een goedkope in China gemaakte variant. Anders zul je de fabrikant moeten benaderen en eens offerte vragen voor een x aantal met omgekeerde schaal. Of wees inventief en plak zo'n goedkope ronde autothermometer (bestaan die nog?) op je stuurpenkap.
Oh ja, waarom wil je een buitenthermometer? Ik zie het meer als een 'gimmick', een gadget met weinig praktisch nut als je onderweg bent. Alhoewel ik, denkend aan het lopende topic over suikerziekte en fietsen (
link) en het koel bewaren van insuline, toch ook wel een valide reden zie (maar zou dan een min/max thermometer willen en die nabij de medicatie stoppen).
Overigens: ik wil geen waardeoordeel uitspreken over het wel of niet hebben van een thermometer op je fiets. Doe wat je leuk vindt! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar het waarom. Als voorbeeld: naar mijn idee heeft het geen enkel praktisch nut, toch zijn Indiase/Pakistaanse vrachtwagens met al hun versieringen uiterst geinig om naar te kijken.