Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 3 september 2014 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 3 september 2014

Iedere eerste woensdagavond fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (FEBO).
We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Denk aan je verlichting en opvallende kleding en overweeg het dragen van een helm.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.
Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 3 september, 1 oktober, 5 november, 3 december, 7 januari en 4 februari.

Afscheid van de zomer?

Prachtig weer voor een zomeravondtocht. Nog één keer genieten van de zwoele warmte en een vlammende zonsondergang. Voelen jullie wat voor de Ronde Hoep Oost, het jaagpad langs de Waver (kan nog met daglicht), Botshol, een koffiestop in Vinkeveen en daarna terug via Nessersluis en de Amstel?

Tot vanavond,
Koert
Het was een lekke relaxed rondje.

Wij waren met z'n achten. Leuk weetje; op mijn fiets had ik meer versnellingen dan alle andere fietsen bij elkaar. Zij hadden bij elkaar 106 versnellingen en ik 225 :-)

(Maar ik fietste niet sneller of beter ermee)
Een verrukulluk avondje lacht ons met een ondergaande zon tegemoet. Op ons gemakje fietsen we het kronkelweggetje langs de Amstel naar Ouderkerk. We wisselen onze fietservaringen uit van de zomer die op zijn eind loopt en maken al weer nieuwe plannen voor verre reizen.
Terwijl we het jaagpad langs de Waver volgen kleurt de einder rood. Een buizerd draait zijn laatste cirkeltjes van de dag. Een stel ooievaars paradeert statig door het hoge gras op zoek naar een onfortuinlijk scharrelkikkertje of -veldmuis. Zelfs Vinkeveen doet mee in de rust van de polder. Het normaal bomvolle terras is bijna leeg wanneer we ons tegoed doen aan koffie en thee. De infrarood lampen geven ons nog even het gevoel dat we in de tropen zitten.
Op de terugweg volgen we de kaarsrechte bomenlaan door de Ronde Venen; een erfenis van de ruilverkaveling die hier in de 60-er jaren tot stand kwam. Het is helemaal donker wanneer we het bruggetje over de Oude Waver over steken. Het knipperlicht op de Rembrandttoren dient ons als baken. Ouderkerk is in diepe rust. Nog maar 7 kilometer te gaan …. Wat is zo’n avond dan weer snel voorbij!