Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fatbike - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Fatbike

1359 berichten
Nou, Yopie. De tracks heb je alvast! :wink:
55er schreef:Nou, Yopie. De tracks heb je alvast! :wink:
Ja nu moet ik wel, heb ook maar gelijk de knoop doorgehakt: dat wordt fatbiken in Nederland! :)
leoprodeo schreef:Ik heb de route wel en wil die hier delen met iedereen die er interesse in heeft.
http://1drv.ms/1mXZZWy
Via de link al de bestandjes selecteren en met gebruik van de rechtermuisknop downloaden.

Laat weten wat je de ervaringen zijn via ons mooie forum.

Gr Leo
Je bent geweldig Leo! en ik zal later zeker het forum opvrolijken met wat plaatjes.
Heb ook geen flauw idee wat ik me erbij moet voorstellen, voor jullie is het vast heel normaal maar ik vind 't in ieder geval wel spannend. Tis ook weer eens wat anders dan rotsen en elandenpoep. :)

Waarschijnlijk maak ik ook een treinsprong heen en weer naar de kust, ik krijg nl dat strandfietsen niet uit m'n hoofd. Dan ben je daar met een fatbike en dan laat je het letterlijk links liggen, dat is te dom.

Zijn er nog wat tips die jullie willen meegeven? Of leuke (en ook lekkere) toeristische attracties en dan bedoel ik niet de Efteling en Madaridom maar meer een juttersmuseum, de grootste schapenkudde, de dikste boom, 't lekkerste zoetste broodje, de geweldigste patatkraam, het leukste eettentje van de streek .. (ja een fatbiker op onbekend terrein heeft altijd honger). :wink:

Oja, weet er iemand toevallig hoeveel lumen/lux op de fiets is toegestaan? Dan weet ik nl welke lamp er mee kan, heb 1000 lumen, 200 lumen of 80 lux (wat precies het verschil in lumen en lux is moet ik nog googlen).
Maar die van 1000 is toch wel mijn favoriet want die kan nl zowel op stuur, helm en ook op hoofd (tis ook mijn plan om die mee te nemen).

Of moet ik nu een nieuw topic openen? :?
mijn kampeer tip
google eens op paalkamperen van Staatsbosbeheer
dat is legaal wildkamperen
en als je nu de trein naar den haag neemt kun je mooi op Scheveningen goed vis eten en dan naar Den helder karren over het strand
of naar Hoek van Holland en dan over de zandmotor rijden en zeehondjes spotten
en met het fiets pontje van hoek van Holland naar de maasvlakte lekker langs de industrie de tweede maasvlakte bekijken ,want dat hebben ze vast niet in Zweden :oops:
maar daarna word het wel weer mooi bij Oostvoorne
Een alternatief:
(met de trein) Naar Harlingen, boot naar Vlieland, kamperen op natuurkampeerterrein De lange paal of aan de Noordzee op camping Stortemelk, in het weekend over het strand naar de Vliehors, overvaren naar Texel met De Vriendschap(op Vlieland boeken), Texel via het strand, veer naar Den Helder(gratis), dan zo goed als allemaal strand tot aan België, kun je los gaan. Genoeg leuke strandtentjes voor wat lekkers. Camping Bakkum te Bakkum is een aanrader wat mij betreft.
Je gaat dan niet Oostelijk maar Noordelijk en Westelijk door NL.
Yopie schreef: Oja, weet er iemand toevallig hoeveel lumen/lux op de fiets is toegestaan? Dan weet ik nl welke lamp er mee kan, heb 1000 lumen, 200 lumen of 80 lux (wat precies het verschil in lumen en lux is moet ik nog googlen).
Maar die van 1000 is toch wel mijn favoriet want die kan nl zowel op stuur, helm en ook op hoofd (tis ook mijn plan om die mee te nemen).
Gewoon je 1000 meenemen en iets meer naar beneden richten als je op de weg rijdt. Je tegenliggers geven wel aan of ze er last van hebben :) Rijd zelf met vergelijkbare
lichten en heb nooit problemen
bodhi schreef:mijn kampeer tip
google eens op paalkamperen van Staatsbosbeheer
dat is legaal wildkamperen
Goede tip, las alleen dat je dan eerst lid moet worden mbv 16 euro. En als ik er maar 1 of 2 keer gebruik van maak vind ik dat eigenlijk best een hoop geld. Maar ik moet nog de route gaan bepalen dus kan nog alle kanten op. Thanks!
bodhi schreef: lekker langs de industrie de tweede maasvlakte bekijken ,want dat hebben ze vast niet in Zweden :oops:
nee iig niet waar ik woon. :D
Reinder schreef:Een alternatief:
(met de trein) Naar Harlingen, boot naar Vlieland, kamperen op natuurkampeerterrein De lange paal of aan de Noordzee op camping Stortemelk, in het weekend over het strand naar de Vliehors, overvaren naar Texel met De Vriendschap(op Vlieland boeken), Texel via het strand, veer naar Den Helder(gratis),
Dit klinkt wel heel mooi. Weet alleen nog niet zo goed hoe ik weer terug naar Zoutkamp kom want die afsluitdijk met 130km verkeer is niet echt iets voor een fatbike. Moet daar nog even over nadenken, wel een mooi plan!
gieltje schreef: Gewoon je 1000 meenemen en iets meer naar beneden richten als je op de weg rijdt. Je tegenliggers geven wel aan of ze er last van hebben :) Rijd zelf met vergelijkbare lichten en heb nooit problemen
Okee, bedankt, dan neem ik de 1000 mee (waarschijnlijk was dit dus een rare vraag van mij :) )
Goede tip, las alleen dat je dan eerst lid moet worden mbv 16 euro. En als ik er maar 1 of 2 keer gebruik van maak vind ik dat eigenlijk best een hoop geld. Maar ik moet nog de route gaan bepalen dus kan nog alle kanten op. Thanks!
volgens mij is dat niet het geval
maar hier de site
http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnacht ... j+kamperen
zijn er alleen niet heel veel in Nederland
Yopie schreef: Dit klinkt wel heel mooi. Weet alleen nog niet zo goed hoe ik weer terug naar Zoutkamp kom want die afsluitdijk met 130km verkeer is niet echt iets voor een fatbike. Moet daar nog even over nadenken, wel een mooi plan!
Als je vanaf Den Helder de kust in zuidelijke richting volgt naar Belgie, je komt regelmatig in de buurt van een treinstation met regelmatige dienstregelingen :wink: vanaf de kust kom je dus makkelijk met de trein weer in Zoutkamp.

voorbeeld in 3 uur en 44 min. (en 2 overstappen) ben je van Hoek van Holland naar Grijpskerk en dan nog en paar km op de fiets en je bent in Zoutkamp.

of hoek van Holland naar Groningen en dan 30km fietsen met 1 overstap in 3 uur en 21 minuten.

En als je weet welke periode kan je ook nog een paar dagkaarten met korting aanschaffen wordt de treinrit ook goedkoop.
bodhi schreef: volgens mij is dat niet het geval
maar hier de site
http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnacht ... j+kamperen
zijn er alleen niet heel veel in Nederland
oeps volgens mij heb je gelijk, sorry! Heb het verward met Natuurkampeerterreinen, dacht dat dat hetzelfde was.
Ja, zo schiet het lekker op. :D
jasmon schreef: En als je weet welke periode kan je ook nog een paar dagkaarten met korting aanschaffen wordt de treinrit ook goedkoop.
Als ik het goed begrijp koop je dan bij een Blokker winkel ofzo een goedkopere treinkaart? Wel leuk natuurlijk maar wat is dat nu voor een rariteit? Waarom niet gewoon op het treinstation want dan heeft iedereen er toch wat aan?
Maar maakt niet uit, korting is korting en het scheelt soms wel 70%. Thanks!

Ik kan misschien ook bij Zoutkamp beginnen, offroad naar Harlingen (moet ik nog wel een route zoeken, anders inderdaad met de trein en oja eerst een Blokker zoeken :wink: ), boot naar Vlieland, Texel, DenHelder en dan over 't strand tot waar de drukte begint (IJmuiden?) of anders tot de camping in Bakkum, trein naar Roermond (en eerst weer een Blokker zoeken :D ) en dan terug naar Zoutkamp fietsen. Klinkt goed, ja toch?

Wordt misschien alleen een beetje te lang. Weet ook nog niet hoe snel de fatbike over strand en plat land gaat.

En de herfst, zal waarschijnlijk daar wel wegwaaien maarja dat zien we dan wel weer.
Voor het plannen van een eigen off-road route kan je mogelijk gebruik maken van openmtbmap. Hier te dowloaden.

http://openmtbmap.org/donate/odbl/downl ... ds_en.html

Installeren in mapsource of basecamp.

Succes Leo
Yopie schreef: Als ik het goed begrijp koop je dan bij een Blokker winkel ofzo een goedkopere treinkaart? Wel leuk natuurlijk maar wat is dat nu voor een rariteit? Waarom niet gewoon op het treinstation want dan heeft iedereen er toch wat aan?
Maar maakt niet uit, korting is korting en het scheelt soms wel 70%. Thanks!
dat klopt. het zijn speciale acties van de winkels met de NS.
je kunt ze of in de desbetreffende winkel en soms ook online kopen.
op de site waar ik je de link van gaf kan je zien waar en hoelang een actie loopt.
deze moet je dus regelmatig controleren.

de Blokker actie die nu loopt Verkoopperiode: 21 augustus 2014 t/m 07 september 2014. Reisperiode: 25 augustus t/m 05 oktober 2014.
maar waarschijnlijk kom je pas na 5 oktober naar NL, en heb je niks aan deze kaart, zowel, snel bestellen dan :lol:
Als je dan toch zand in je haren wil, doe dan de route van Leo van noord naar zuid. Terug langs de kust...9 v/d 10 keer heb je dan wind mee :)

Eiland hoppen en met boot oversteken naar Zoutkamp.
55er schreef:Als je dan toch zand in je haren wil, doe dan de route van Leo van noord naar zuid. Terug langs de kust...9 v/d 10 keer heb je dan wind mee :)

Eiland hoppen en met boot oversteken naar Zoutkamp.
Dan heeft ze de afsluitdijk waarschijnlijk ook mee en dan is ze in een uurtje over 8)

maar dit zou inderdaad wel eens de mooiste optie zijn, noord-zuid en via strand terug omhoog
Jullie willen me wel laten fietsen. :D

Maar ik ga zo toch maar een nieuw topic openen want dit heeft weinig met fatbikes te maken, tis zonde dat dit topic ondergesneeuwd wordt, ja toch?

En dan kunnen we het fijn over offroad-tracks hebben. :wink:
Nog een filmpje van de Lost Coast bikerafting tocht in Alaska, eerst de trailer en als je die mooi vindt dan moet je vooral 't filmpje eronder zien. Maar pas wel op want waarschijnlijk wil je gelijk gaan fatbiken in Alaska. :)

En ik moet nog steeds een achterdrager, nu hebben deze Pugsleys OMM dragers, vanwege de bombproof reputatie. Vind ze zelf niet echt mooi maar geloof toch wel dat dit de beste keus is, hiermee durf ik iig de barre winters wel aan.

edit: lees net dat ze van aluminium zijn (was ik ff vergeten) en dan wil ik ze toch maar niet ..
en dat scheelt ook een pak geld dus das wel weer leuk. :wink:

Bron


Bron
----------
Dag Willem 12,

De track die ik deel met andere Wereld fietsers heb ik bij mijn weten nooit van je ontvangen maar ergens vorig jaar via een blog met een link gedownload. Later bleek deze link, niet meer functioneel.
Ik begrijp het probleem niet om fiets enthousiastelingen off-road te laten fietsen. Als je mij kan uitleggen wat het bezwaar is ben ik zeker bereid mijn link te sluiten.

gr. Leo
Routes gaan vaak over wandelpaden en stukken natuur waar je absoluut niet wil dat er veel fietsers komen. Zo af en toe iemand valt niet op. Hoe minder we de tracks openbaar maker hoe langer we er lol van kunnen beleven.
Snap ik, zal de link sluiten en op verzoek delen. Hoop dat je hiermee kunt leven Willem.

Gr Leo
Perfect. Ik mail ze bijna altijd, als we maar voorzichtig doen. Ben niet te beroerd om feedback te verwerken en ook benieuwd naar nieuwe routes en jullie ervaringen.

Waarom ? Natuurmonumenten gaat bijv. de hekken op de Kromme Rade in Nieuw Loosdrecht ophogen om het nog moeilijker te maken voor fietsers. TNWO kwam daar langs....nu niet meer. TNNZ heeft op alweer drie plekken omwegen vanwege nieuwe hekken.

We moeten echt op onze tenen lopen en voorzichtig zijn. Alles kan, als je snel, geruisloos en vriendelijk bent. Ik reed vandaag ook met met 29x2.4 over heerlijke paden waar geen mountainbiker komt. Met fatbike kan dat nog beter. Slim genieten.