Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Als debuut naar Santiago - Forum Wereldfietser

Als debuut naar Santiago

Arjan (37) zoekt reisgenoot (m/v) voor zijn eerste fietstocht. Ik ga 21 aug. naar Santiago de Compostela. De heenreis wil ik in vijf weken doen, zodat de zesde week nog tijd voor sightseeing en de terugreis (per trein of vliegtuig) is. Het gaat mij vooral om de sportieve uitdaging, het avontuur, landschap, de belevenissen, bezinning etc. Ik wil low budget overnachten, misschien dat een tentje meegaat. Samen lijkt me gezelliger dan solo, dus wie wil mee..? Mail: ahoogvorst@hotmail.com

Dan ga je knap laat, kan natuurlijk wel, maar je fietst ook tegen het licht in, ik kon het merken op de terugweg sneller donker en het duurt langer voor de zon zo hoog staat in de ochtend dat ze je tent heeft bevrijd van de dauw.Dat wordt dan wachten en later weg, of eerder weg met een natte tent die niet droogt, en zwaarder is. En heel veel campings in Frankrijk zijn op de 31-e gesloten, hou dat een beetje in je achterhoofd.

Groet, Haike

Het valt wel mee met het te laat weg gaan. Ik ben afgelopen zomer ook half augustus weggegaan. Ik heb toen eerst nog een omweg genomen via het oosten van frankrijk. Veel campings in Frankrijk gaan volgens mij eerder 15 september dicht, dat was altans mijn ervaring. En in Spanje kan het nog heerlijk zijn in September, begin oktober. Wij hadden in ieder geval nog temperaturen van boven de 25 meestal en strakblauw. Alleen in de bergen hadden we soms koude nachten.

En in spanje kan je natuurlijk goedkoop in refugio's ..

Ja Spanje zal denk ook niet het probleem zijn.. de Camino leeft daar het hele jaar door, ze stampen daar ook nog steeds nieuwe Refugio's uit de grond, maar ik ben ook terug gefietst en toch een aantal keren voor een dichte deur komen te staan. Een keer werdt er gezegdt ga maar staan en deden ze de waterleiding open, en een paar keer wild gestaan, wat niet meer mag begreep ik in Frankrijk.

Groet, Haike

Het valt wel mee met de late vertrektijd!
Ik fietste 28 augustus in Nederland weg met ontzettend mooi weer. Dit heb ik de hele weg gehad. Van de 2600 km heb ik ongeveer 80 km in de regen gefietst! De verdere weg prachtig weer. Wel 's ochtens in spanje in de bergen koud.
De campings waren ook geen probleem, allemaal open.
Zo zie je maar, van het weer kun je toch niks opaan.

echt helemaal mee eens.
je kan niet het weer echt voorspellen maar wat wel is is inderdaad dat het kouder is in de bergen en minder lang licht.
maar ook dat heeft zijn voordelen...bijv met wild kamperen. hoef je niet eerst tot 22:30 te wachten tot het donker word :wink:
en een paar extra sokken voor de nacht is echt niet zo erg.
ik hoop dat je nog een fiets partner vind en dat je een supeer leuke ervaring hebt met zo`n heerlijke fiets vakantie :lol:
veel plezier!!
gr mirella