Ik denk dat je het beste gebruik kan maken van zogenaamde "blogtooltjes". Hiermee houden duizenden mensen op internet hun log- en dagboeken bij.
Het makkelijkst is
Blogger. Het is gratis, wordt op een centrale server "gehost", en is overal ter wereld, via de browser aan te passen. Je kan plaatjes, tekst, links etc. toevoegen. Als je je eigen webruimte met ftp-toegang (die zit in bijna ieder providerpakket) hebt, kan je die via Blogger bedienen. Je kan ook gratis webruimte krijgen, maar dan krijg je wel reclame op je pagina. Blogger pro is een betaald pakket (uiteraard zonder reclame)
Blogger heeft standaard-ontwerpjes voor een logboek, ideaal voor mensen zonder enige html-kennis. Je kan ook je eigen pagina ontwerpen.
Andere weblogtooltjes zijn iets geavanceerder, en vragen vaak webruimte bij een hostigprovider waarbij je toegang hebt tot databases en scripttalen, zoals CGI, Perl, MySQL en PHP. Je hebt dus zelf webruimte nodig (dat kost meestal rond de 50-150 euro per jaar - inclusief domeinnaam).
Het grote voordeel is dat deze tools vaak flexibeler zijn dan Blogger, zo hebben ze de mogelijkheid om op stukjes te reageren, verschillende logboeken bij te houden of om verschillende gebruikers berichten te laten posten.
De beste tools zijn gratis (ja, echt!), en worden intensief gebruikt door soms duizenden mensen. Het voordeel daarvan is dat je altijd hulp kunt vragen als je de installatie niet voor elkaar krijgt. Een paar voorbeelden:
Moveable Type: Prachtig weblogtool, met enorm veel mogelijkheden. CGI/Perl nodig. Geen database nodig (maar kan wel)
Nucleus: Logtool Met veel mogelijkheden door goed gebruik van database. PHP en SQL-database nodig
Pivot: Dit tooltje gebruik ik zelf. Vrij simpel, maar daardoor makkelijk aan te passen. Alleen PHP nodig. De maker is druk bezig met een nieuwe versie.
Overigens zijn er nog veel meer (zeer goede) weblogtools, dus naar mijn mening is het nonsens om daar iemand voor te betalen.
Succes met het opzetten van je pagina...