Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Conti Topcontact - slijtage aan de binnenkant ? - Forum Wereldfietser

Conti Topcontact - slijtage aan de binnenkant ?

Laatst zowat 3 platte banden gehad in mijn Conti TopContacts (700 x 37c)op DTSwiss TK540 velgen.

Hoewel de buitenkant van de band nog in prima staat is en er nog behoorlijk wat profiel opzit, heel veel kleine scheurtjes aan de binnenkant die langzaam de binnenband "opvreten" en gaatjes van dezelfde vorm veroorzaken.

Tot nu toe heb ik prima ervaringen met verschillen Conti modellen, maar aangezien dit hun "top" model is ben ik toch behoorlijk teleurgesteld.

Veel meer kilometers gereden met de minder "top" geklasseerde (en geprijsde) CityContacts

Iemand een idee van de oorzaak of al hetzelfde meegemaakt ?Afbeelding
Dit is vrij normaal (bij MTB gebruik).
Dit komt juist omdat je met een top-model fietst. Deze heeft een meer soepele zijkant om het rij-comfort te verbeteren.
Wanneer je nu met een lagere druk fietst veert deze soepel in wat deze lijntjes in de band veroorzaakt.
Met welke drukken rij je precies en wat weeg je?
Vreemd verschijnsel.
Ik zou zeggen dat je met te weinig druk fietst ,of dat je binnenbanden niet de goeie maat hebben.
Productiefout kan natuurlijk ook.Hebben beide banden dit probleem?

Geef even wat meer info?
Wat meer info:
- banden werden gebruikt op 700mm velgen, 23,6mm breed (DT TK540) (dus geen MTB)
- druk denk ik rond 65-70psi (maximum aabevolen door conti is 85), ik weeg 75kg
- op dit moment manifesteert het probleem zich enkel op de achterband
- binnenband waren de goeie maat
- veel meer km's gefietst met de CityContact in maatje 42,
Bandendruk is oké ,lijkt mij een productiefout
Ik zou contact opnemen met de leverancier
PieterQC schreef:Wat meer info:
- banden werden gebruikt op 700mm velgen, 23,6mm breed (DT TK540) (dus geen MTB)
- druk denk ik rond 65-70psi (maximum aabevolen door conti is 85), ik weeg 75kg
- op dit moment manifesteert het probleem zich enkel op de achterband
- binnenband waren de goeie maat
- veel meer km's gefietst met de CityContact in maatje 42,
Ik heb even wat onhandige maten uit de oudheid moeten omrekenen maar het lijkt in orde met de gewichten en drukken.
Ik hou het op een mindere kwaliteit karkas in deze band. Als draden systematisch beginnen te breken moet je de band vervangen voordat hij opeens stuk gaat.
- op dit moment manifesteert het probleem zich enkel op de achterband

Dan heb je of een slechte band te pakken maar ik zie geen haarscheuren, voor zover dat kan met deze foto.

In mijn optiek zijn dit gewoon vouwtjes van het in-veren door een lage druk of een hoog gewicht(bereider en bagage) en een lage druk.

Weet je zeker dat je druk meter in je pomp wel in orde is?
Verwissel eens voor een achter en kijk het eens een tijdje aan wat er gebeurd.
Heb mailtje gestuurd naar Conti North Amerika (ik woon in Québec): benieuwd hoe hun service na verkoop zal zijn.
Nou, dat valt echt wel tegen wat klanten-service betreft.

Conti noord amerika contacteren was prima: automatisch klachtenformulier en heel vlug antwoord gekregen. Ze verwezen me echter door naar Highway Two, die blijkbaar de fietsbanden runt.

Sinds mailje naar Highway Two, geen enkele opvolging gekregen.

Spijtig vast te stellen dat de klantenservice voor Conti's autoprodukten uitstekend is, maar dat men de fietsers blijkbaar niet belangrijk genoeg vindt.

Dat illustreert misschien alleen maar de plaats die de fiets hier in noord-amerika inneemt....
Grappig dat je primair de schult legt bij de fabrikant en totaal niet vreageerd op de tips van anderen. Even voor jouw informatie. Ik had een slechte band en na wat sturen van foto's binnen een week een nieuwe opgestuurd verkregen van Conti Duitsland.
Dat Conti in Canada niet zelf de fietsbanden doet bepaald niet dat ze een goede klantenservice hebben, het zegt alleen dat ze heel goed weten waar ze het probleem naartoe moeten schuiven, en dat is buiten hun verantwoordelijkheid, SNO gehaald, 10 punten. :|

Blijft natuurlijk vervelend, al zou ik naar degene gaan die de band aan je heeft verkocht, als dat niet meer mogelijk is kun je proberen of de distributeur je kan helpen.

En anders een mailtje naar Conti in Duitsland, die zijn mogelijk gevoeliger voor slechte publiciteit.
Slaapt schreef:Grappig dat je primair de schult legt bij de fabrikant en totaal niet vreageerd op de tips van anderen.
Op welke tips van de anderen heb ik dan niet gereageerd, "Slaapt" ?

Mocht de fabrikant de moeite nemen te antwoorden, zelfs al was het om me te zeggen dat het mijn schuld zou zijn of nog om me te laten weten dat ze niets kunnen/willen doen, dan zou dat al heel wat zijn.

Niet reageren op vragen/opmerkingen van klanten = not done.

Ik had trouwens in eerste instantie Conti Duitsland gemaild, maar ook daar totale stilte.
Om deze topic in schoonheid af te sluiten...

tijdens het opkuisen van mijn mailbox vond ik mijn vorige mail aan Conti America, en ik dacht: waarom verstuur ik hem niet nog eens, we weten maar nooit.

en gisteren dan antwoord (en excuses) van Conti, die inderdaad vaststellen dat het om een productiefout gaat en me een nieuw paar gaan opsturen.

ondertussen hebben mijn "oude" CityContacts prima werk geleverd.