Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Boek gestolen tijdens Fiets en Wandelmarkt!!! - Forum Wereldfietser

Boek gestolen tijdens Fiets en Wandelmarkt!!!

Ik ben voor de organisatie heel blij dat de Fiets en Wandelmarkt zo'n succes was. Helaas zitten ik en mijn vriendin Petra nu met een erge nasmaak van de beurs. Gisteren is namelijk een boek van mij (fietsen langs brouwerijen) van mijn tafel in de Ruby Lounge door iemand zonder dat we het hebben gezien! Dat zoiets gebeurt op zo'n vriendelijke beurs doet ons erg veel pijn, Een dan gaat het ons niet zo zeer om het geld, maar dat er een zo'n schoft rondloopt.

Rutger en Petra

Vervelend natuurlijk, maar is het niet een beetje naïef om te denken dat je op een beurs met meer dan 10.000 bezoekers niet goed op je spullen hoeft te passen?
Naar mijn ervaring onderscheiden mensen die graag wandelen en fietsen of daarover informatie willen hebben, zich in niets van de gemiddelde burger, met alle aangename en onaangename eigenschappen van dien.
Daar komt bij dat er vast wel types zijn die zich vermommen door bergschoenen en een fleecetrui aan te trekken en zich toegang tot zo'n beurs verschaffen met als enige doel her en der wat bij elkaar te graaien.

peter de rijk schreef:Vervelend natuurlijk, maar is het niet een beetje naïef om te denken dat je op een beurs met meer dan 10.000 bezoekers niet goed op je spullen hoeft te passen?
Achter een stand staan met een stuk of tien belangstellenden aan de andere kant van je tafel, en tegelijk druk praten en dan ook oppassen? Dat valt niet mee.
peter de rijk schreef: Naar mijn ervaring onderscheiden mensen die graag wandelen en fietsen of daarover informatie willen hebben, zich in niets van de gemiddelde burger, met alle aangename en onaangename eigenschappen van dien.
Mijn ervaring is anders.
Gelukkig gaat het hier om een vrij beperkte verdwijning van een boek. En er bestaat ook nog de mogelijkheid dat iemand in zijn "eenvoud" heeft vergeten af te rekenen. Maar evengoed is het vervelend.
Ik heb er op mijn stand ook wel af en toe aan gedacht. Er lagen daar verschillende kleine maar dure gereedschappen voor het grijpen en we hadden er zeker niet elk moment zicht op.
Leon
Het valt mij altijd weer mee wat je na de beurs weer allemaal mee naar huis moet nemen;) Zelfs als je de stand onbemand achterlaat verdwijnt er eigenlijk nooit iets. Stand afbreken is veel griezeliger, dan verdwijnen de complete fietsen in de verkeerde vrachtwagen.

En troost je, je had ook een paar boeken aan de ketting kunnen leggen (die middeleeuwse bibliothecarissen waren niet dom ), maar dan was je veel meer kwijt geweest aan ketting en onverkoopbare boeken

Ik heb het ook omgekeerd meegemaakt. Iemand koopt iets van 40 euro en neemt iets mee van negen euro. Wij hadden het niet eens door tot die klant terugkwam. Dus misschien is het gewoon per ongeluk gebeurd? En ik heb het wel eens meegemaakt dat iemand het boek van Marten meenam omdat die dacht dat het een folder was (terwijl het er echt niet zo uit ziet!) :lol:

En ik weet dat Theo er alles aandoet om diefstal tegen te gaan. Daarom waren de nood/achteruitgangen zondagochtend gesloten en moest iedere beursdeelnemer die met de auto kwam, omlopen. Niet handig, wel verstandig. Want zo voorkwam hij dat er iemand met een fiets de parkeerplaats oprijdt en zomaar opeens weg is.