Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even mijn wereld veranderen - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Even mijn wereld veranderen

Goede reis, Jerôme! Ik ben benieuwd naar jouw avonturen.
Goede reis, ben heel benieuwd!
emo afscheid lekker janken,

Blof & counting crows holiday in spain

Ik kan nergens heen
Maar in het zuiden wacht een vrouw
Nog steeds op mij alleen
Ze heeft flessen vol Tequila
En flessen vol Gin
En dan neem ik mijn gitaar mee
En mijn gouden ring

Er zijn vliegtuigstoelen
Miljoenen bij bedoeling
En bovendien zijn er limousines
En er zijn leugens over sterren
Die we toch nooit zien
Misschien neem ik Spanje als besluit
En laat mijn schepen achter
Ik ga er stiekem tussenuit
Een vluchtweg naar een nieuw begin

Wat een tekst hè....

http://m.youtube.com/watch?v=0cL3_vmlR00
hallo allemaal,

zoals gepland de rijn gevolgd tot aan koblenz, moesel tot aan konz, saar tot aan mettlach. weekje daar, nu weekje in perl bij familie op de boerderij. Helaas nu ziek al 2 dagen gaat echter de goede kant op... wrs combi van cayenne peper puur eten en dan water drinken en te lang in natte kleding gelopen, wat was ik slecht!

bij vertrek werd mij wijs gemaakt dat ik het niet zou redden in 1 week, wat noodzakelijk was en ik ben daarom veel te hard gestart.
na twee/drie dagen kreeg ik pijn in mijn linker knie (waar ik onlangs een carrosorie van een bmw mee heb opgevangen die van een trailer afrolde) en kreeg ik last van beide achillespezen. laatste werd minder toen ik mijn zadel wat lager had gezet...

inmiddels 2 weken weinig gefietst en knie voelt ook weer goed. het idee is nu met de trein terug naar koblenz om vanaf daar de rijn omhoog naar de bron te volgen. vanaf koblenz schijnt een heel mooi stuk te zijn... dan evt. nog verder!

1e dag 110 km arnhem krefeld
2e 110 km krefeld voorbij bonn
3e 80 km bonn koblenz
4e 80 km koblenz langs de moesel
5e 100 km langs de moezel kort voor trier
6e 70 km trier mettlach

moesel erg mooi, wel wat regen gehad

volgende etappe wat rustiger beginnen, hopende dat mn knie niet weer opspeelt.

zonder geld is idd niet te doen, heb niet veel maar ga zolang ik kan.

Hasta la vista :D
1 nacht op een camping geslapen, verder wild gekampeerd, echter tijdens de regen dagen aan de moesel in schutzhutte getent! nu ook geen afspraken meer dus gewoon lekker rustig aan en om het slechte weer heen proberen te fietsen.

als ik voorbij de alpen ga wil ik wel een beetje opschieten zodat ik in de winter in het warme zuiden ben!
Afbeelding

koblenz

Afbeelding

Afbeelding

moesel in de ochtend

Afbeelding

later op de dag

Afbeelding

schutzhutte
pijn in mn knie kwam steeds eerder op de dag!
Jérôme schreef:hallo allemaal,...
zonder geld is idd niet te doen, heb niet veel maar ga zolang ik kan.
Voortschrijdend inzicht?
Maak er een mooie reis van!
Jérôme schreef:pijn in mn knie kwam steeds eerder op de dag!
In principe dus overenthousiast ongetraind te grote afstanden gefietst of de zit op de fiets is niet goed. Het eerste is zelfoverschatting, het tweede is lastiger en moet je snel oplossen om chronische problemen te voorkomen.
dank Joost, ik ben nog niet terug hoor, hoop komt weer terug, tot vrijdag had ik nergens last van qua hoofd laten hangen, ziek zijn onderweg doet het moraal slinken.
Als ik straks weer powerful fit ben hoop ik echt het tegendeel te bewijzen EN werk te vinden onderweg ;-)

stekeltje het was slechts die knie waar ik dus een redelijk recente blessure had, bedankt voor de tip! Zal het eens met 1 van de vele fietsenmakers langs de rijnroute bespreken...

houd jullie op de hoogte zodra ik gelegenheid heb!
Ben voorlopig officieel wereldfietser af! Gisteren gaan fietsen, door omstandigheden moest ik verder maar na een uur was al duidelijk dat dat met deze knie niet gaat! HELAAS!

Bedankt voor al het meedenken, ik wens jullie allemaal goede tijden in goede gezondheid en wie weet tot ooit!
Ik voelde het eigenlijk al direkt maar zoals jullie inmiddels weten ben ik koppig en toch nog verder gegaan tot het overduidelijk was... :-)

Wat ik niet snap is dat de klachten pas echt aanwezig waren op de 2e of 3e dag na vertrek uit Arnhem! Volgende keer toch wat dingen opschrijven zodat ik later beter kan analyseren.

Ik bewaar de fiets in de hoop ooit nog te kunnen genieten van deze mooie vorm van reizen, on-officieel blijf ik wereldfietser zolang ik leef.

Tja, ik ben geen 21 meer... ;-)

Groetjes!!
Buikgriep is/was denk ik toch gewoon een infectie/bacterie. Veel vliegen in de boerderij en onafgedekt eten... Tip: wees op reis drie dubbel voorzichtig met ongedierte en insecten bij je eten want wat je niet wilt is dat je je reis moet cancelen of niet kan uitvoeren zoals gehoopt door zoiets stoms...
om de een af andere reden voelde ik dit allemaal al aankomen...... :roll: :wink:
Jérôme schreef:Volgende keer toch wat dingen opschrijven zodat ik later beter kan analyseren.
Gelukkig heb je dat al gedaan:
Jérôme schreef:Weinig getraind dus heel rustig opbouwen
Jérôme schreef:1e dag 110 km arnhem krefeld
2e 110 km krefeld voorbij bonn
3e 80 km bonn koblenz
4e 80 km koblenz langs de moesel
5e 100 km langs de moezel kort voor trier
6e 70 km trier mettlach
Je bent 34, dus daar kan het echt niet aan liggen. Je hebt alleen gezondigd tegen een absolute do-not en hebt nu ontdekt dat een fietsreis afgebroken kan worden door slechts één van de do-nots te negeren.

Het is te hopen dat je fietshouding meespeelt hierin, dan is een oplossing maakbaar.
En nu??? Naar huis? :shock: Uit je laatste berichten krijg ik het idee dat je je fiets aan de wilgen hebt gehangen en er na 2,5 week al mee kapt... :?

Van iemand met een roeping om mensen bij elkaar te brengen/de wereld te verbeteren verwacht ik eerlijk gezegd niet dat ie zich zo snel uit het veld laat slaan. Ik neem aan dat je op een andere manier verder gaat om je roeping te verwezenlijken? Misschien is een handfiets een optie? Of wellicht kun je nog wel pijnloos lopen en er een soort pelgrimstocht van maken in plaats van fietsen? Liften desnoods? Mogelijkheden genoeg lijkt me!

Hopelijk vind je weer wat moraal, want mensen die serieus de wereld (een beetje) willen verbeteren zijn er veel te weinig. Laat je niet uit het veld slaan. Veel succes in ieder geval!
Groet, Dirk
Ik vind dat je je idealen erg gemakkelijk opgeeft. Je was zo overtuigd van jezelf. De fiets is dan een middel, geen doel. Je kunt te voet, met een kruiwagen, met een grasmaaier, met een pipo-wagen of met een boodschappenwagentje doorgaan. Ook kun je wat beter naar de adviezen hier (en je eigen adviezen) luisteren. Voor iemand die de wereld wil verbeteren fietste je veel te hard en veel te veel. Een lager tempo zou beter zijn en minder klachten opleveren.

Ik kwam elders een artikeltje tegen van iemand die (ook of wel) zonder geld weet te leven. Misschien een inspiratie voor je.

En ik hoop van harte dat je een volgende poging waagt.
Vervolg is te lezen op het "kruiwagengrasmaaierpipo-wagenboodschappenwagen-forum" :wink:
Stekeltje volgens mijn huisarts heb je gelijk. Overbelasting/ongetraind met bagage fietsen. Mijn rechterbeen is de spier in bovenbeen(voor/binnen kant, boven knie) sterker zodoende daar geen klachten.

Vind er weer kinderachtige reacties tussen staan, zou op een serieus forum niet hoeven als je het mij vraagt. Als je grapjes gaat maken terwijl iemand door een blessure zijn ding niet kan doen dan ben je echt ziek in je kop.

Het leven gaat niet om gelijk krijgen.

Ik blijf mijn ding doen, no matter what...

IK HEB WEER VEEL GELEERD! :-) nu thuis, kijken naar de toekomst.

Zojuist een merel op laten halen door de dierenambulance, terwijl alle andere automobilisten gewoon door reden! Zo moeilijk is het niet hoor, het verschil zijn!