Additionally, paste this code immediately after the opening tag: af en toe "heimwee" naar mijn fiets - Forum Wereldfietser

af en toe "heimwee" naar mijn fiets

5 weken auto-rondreis Noorwegen.
Steeds weer die fietsers tegenkomen. Dat was af en toe best pijnlijk.
Ik had zo het stuur willen overgeven voor een heerlijke dag fietsen.
Jaloezie bekroop me wel eens en hunkering naar de pedalen.
Maar het besef dat we voor zo'n reis met de fiets een halfjaar nodig zouden hebben deed mij er in berusten. Bovendien: Noorwegen is niet voor doetjes.
Noorwegen is een land van superlatieven. We hebben een prachtige reis gehad.
Nu weer op de pedalen en mooie fietstochten plannen.

groet
Jan
janenliseth schreef:Maar het besef dat we voor zo'n reis met de fiets een halfjaar nodig zouden hebben deed mij er in berusten.
Druk je fietsvreugde uit in uren op de fiets of in dagen in het gebied waar je reist in plaats van in kilometers en er gaat een wereld voor je open.
het doet me denken aan de quote van Frank Van Rijn: "vliegen is niet reizen, vliegen is reizen overslaan".
Eigenlijk kan je vliegen interpreteren als alle snelle transport wijzen. Soms is er als werkende mens weinig andere keuze, maar persoonlijk vind ik het iets om bij stil te staan. Zoals AG zegt, wat telt het meest: de netto afgelegde km's en aangekruiste dorpjes in de reisgids, of de ervaringen die je opdoet als je reist? Het is een balans die ieder voor zich moet opmaken.
Helemaal mee eens. Onze korte trip naar Barcelona had ik niet willen missen, maar de reis met vliegtuig en verblijf in hotel (met gehuurde fietsen) geven een totaal andere ervaring dat de twee-drie weken fietsreis waar we elk jaar tijd voor proberen te maken. Het mooiste vinden we om vanuit huis op pad te gaan met de fiets. Terug vind ik het wat anders, dan hoef ik de laatste dagreis niet meer per fiets te maken. We pakken regelmatig vanaf de NL-grens de trein terug. Die laatste 50 km. fietsen naar huis vind ik niet leuk...
Herkenbaar: ik ging deze vakantie in een Jeep een berg op om het laatste stuk naar de top te lopen. Toen haalden we mtb-ers in die later rennend het laatste deel deden. ☺️
Ook heel herkenbaar: een auto sluit je helemaal af van de omgeving behalve wanneer je uitstapt, maar dan sta je stil. Ik was in 2002 met m'n vrouw per auto in Ierland en Ulster, maar de gedachte dat ik die landen niet met mijn fiets heb „aangeraakt", vreet al jaren aan mijn kop. Wraak, over enkele weken vlieg ik naar Dublin om daar lekker te fietsen! Eén van de dichtstbijzijnde landen waar ik tot nu toe nog nooit met de fiets ben geweest.

Afbeelding
Een foto van onze auto in Ierland in 2002. Straks komt op dezelfde plek mijn fiets te staan voor een foto!
Zo herkenbaar was net met de auto en 6 personen plus mijn fiets, afgereisd naar het zuiden van Frankrijk, verschillende keren heb ik tochten gefietst, om mij jaloers te maken, kwam ik elke tocht wel volbepakte fietsen tegen, waaronder twee jonge dames
op gewone stadsfietsen :shock: 8) tegen in Cardet die onderweg waren naar Barcelona, echt................was stik jaloers op die twee, stond ik daar met mijn Koga met alles erop en eraan. Pfffffffffffffffffff
Maar hopen op betere tijden :wink: