Additionally, paste this code immediately after the opening tag: www.fietsvooraids.nl - Forum Wereldfietser

www.fietsvooraids.nl

Beste mensen,

Begin juli hoop ik de fiets te pakken voor een tocht richting het zuiden met als einddoel Dakar. Met deze tocht wil ik door middel van sponsors wat geld bijeensprokkelen voor stichting Woord&Daad met als hoofddoel de bestrijding van de virusziekte aids.
Stichting Woord & Daad heeft aids-projecten in Burkina Faso, Zambia, Zuid-Afrika, en Haiti waar ze voorlichtingscampagnes via de media verzorgen en waar de kerk en overheid worden geactiveerd om slachtoffers te ondersteunen. Voor meer info hierover zie: http://www.woordendaad.nl/Index.cfm?tree_id=12162

Iemand heeft voor mij een website gemaakt waar ik als ik onderweg ben zo nu en dan een reisverslag op kan zetten. Op deze site is tevens de mogelijkheid om de aidsbestrijdingsprojecten van stichting Woord en Daad te ondersteunen door middel van een bedrag per afstand of een vast bedrag. Voor meer info zie: www.fietsvooraids.nl

Groeten,

Samuel Jobse

Waarom Dakar als eindbestemming? Ik ben er geweest en heb ervaren dat er vriendelijker oorden zijn om naar toe te fietsen.

gr. Harry

Misschien fiets ik ook wel door tot Ouagadougou omdat jij zei dat dat ook goedkoper is om terug te vliegen. En ik heb toch geen strakke (tijds)planning.

Samuel

Hi Samuel,

Heb je je website al geplaatst bij de links???

Groet,
Rena :wink:

Toch weer goed dat er wederom weer een wereldfietser de wereld in trekt voor een goed doel. Velen zijn al voor gegaan: Frank van Rijn fietste al jaren geleden in Afrika voor de Lepra Sichting. Antionette was ruim tien jaar geleden op pad in Azie voor het Liliane Fonds.
Ik vind dat al die fietsers die hun verre tocht meer inhoud geven door zich in te zetten voor een goed ook de aandacht verdienen van onze vereniging.

Wellicht moet er een overzicht komen van Wereldfietsers die fietsen voor een goed doel. Of was die er al???

renaw schreef:Hi Samuel,

Heb je je website al geplaatst bij de links???

Groet,
Rena :wink:
Goed idee! Heb ik ondertussen gedaan

Hoi Samuel,

een zinvolle tip: probeer het bestuur van De Wereldfietser achter je te krijgen. Wellicht dat ze jou willen helpen! Ze hebben De Stichting Klein Verzet tot kernactivieit van 2005 uitgeroepen en hebben alle leden een verzoek tot een donatie toegestuurd. Misschien dat ze van jouw project ook een kernactiviteit kunnen maken? Kom naar de vergadering komend weekeinde en stel het voor. :D

Vanmiddag ben ik volgespoten met chemicalien tegen allerlei enge ziektes. Redelijk duur bij elkaar, maar gezondheid is erg belangrijk. Alleen van de vaccinatie voor Rabies schrok ik nogal. 3 injecties van 70euro per stuk. Ik heb besloten om er nog even over na te denken. Wat is jullie advies (of ervaring) voor deze inenting. Komen hondenbeten (van besmette honden) veel voor in Noord en West Afrika? Graag snel advies want deze week moet ik beslissen of ik het wel of niet doe.

Omdat het om een sponsortocht gaat hebben de medewerksters bij de GGD bij wijze van sponsoring wat met de prijs kunnen sjoemelen waardoor ik nog wat korting kreeg. Ode aan de GGD Zeeland!

bijvoorbaat dank

Samuel

In Marokko heb je nog kans op agressieve honden, daarna eigenlijk niet meer. Inentingen in Frankrijk zijn veeel goedkoper, ik heb de laatste van de serie onderweg in Clermond-Ferrand gehaald. Ook in Nederland verschilt de prijs. UMC in Leiden meen ik is hier de goedkoopste. Er staat elders een discussie hierover op het forum, even zoeken.

Gr. Harry

'k Heb nu toch de rabies vaccin gedaan, want ik krijg nu bij de GGD alles voor de helft van de prijs!

Ij bombetter,

een neef van mijn vader werkt in Dakar, ik kan je ter zijner tijd wel zijn adres geven. Je weet me te vinden, dus je roept maar.

Vrijdag 24 juni
info-avond sponsorfietstocht
Aagtekerke-Dakar

in dorpshuis ?Amicitia?
Aghathastraat 1a in Aagtekerke

Op deze avond zal een voorlichtster van Woord & Daad het ??n en ander vertellen over deze stichting en de aids-problematiek. Tevens zal ik proberen mijn geplande route duidelijk te maken aan de hand van wat foto?s.

Iedereen is van harte welkom.

Aanvang 20.00 uur

Kijk voor meer info op www.fietsvooraids.nl

Samuel Jobse

Zo, ik ga d'r vandoor.

Reisverslagen zullen te zijner tijd op mijn website verschijnen. Sponsoren is nog steeds mogelijk!

Groeten,

Samuel

Zie hier mijn artikel in het Reformatorisch Dagblad:
http://yord.nl/layout/article/258704?PH ... 7f5c3a7efd

Samuel

Oh ja Samuel,
was www.fietsentegenaids.nl niet een betere naam dan www.fietsenvooraids.nl geweest? Of ben ik de enige die hier over zeurt. :lol:

Eric,
In dit geval was aids een afkorting van aidsbestrijding. Eigenlijk was de naam Fiets voor Aids een beetje gejat van Fiets voor Iets. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Samuel